În România, toți vor să fie cineva, dar nimeni nu știe cine

shutterstock_114259084

… a zis Paul Olteanu la a doua ediție Digital Parents Talks , o conferință organizată de Parenting PR pe tema monetizării blogurilor. Vreau să povestesc un pic despre eveniment, fiindcă organizatorii sunt la început și acest feedback este o formă de apreciere față de munca lor. Și sper să fie o încurajare pentru toate cele care am fost prezente de a scrie pe blogurile lor.

Nota zece pentru ciocolata MamaPan, partener Digital Parents Talks. (Am înțeles că e recent lansată.) Cineva blondă și pofticioasă a plecat mestecând ceva bun tare de la locul faptei, dar, psssst!, rămâne între noi.

Paul Olteanu, senior trainer, coach specializat în comunicare, psihologie comportamentală și procese de transformare, vorbește foarte bine și am rămas cu unele idei valoroase din ce a spus. Mi-a plăcut că a urmărit blogosfera de la începuturile ei cu interes și a putut discuta punctual anumite cazuri. M-am simțit un pic preistorică, dar în sensul bun al simțitului. Paul a vorbit mult despre brand-ul personal și a insistat pe cât e de important să știi încotro te îndrepți și să îți identifici publicul țintă. Despre cum te diferențiezi de ceilalți bloggeri și importanța vorbitului în public. Am avut senzația că ne cunoaștem, se și poate să fie așa.

Tot Paul a făcut o recomandare de carte, ”The 22 Immutable Laws of Marketing”, despre care a zis că ”valorează mai mult decât facultatea de marketing, atât de bună e”. Am găsit-o pe Blinkist, o platformă la care sunt abonată de la Crăciunul trecut, când i-am făcut înscrierea cadou soțului meu și am primit încă un cont bonus (yey!). Costă 60 lire/an, noi avem varianta premium (că are și componentă audio; H ascultă multe podcast-uri). Pe Blinkist veți găsi multe rezumate ale unor cărți celebre. Nu mă refer la romane celebre, unde plăcerea stă în procesul de citit. Intrați și vedeți, puteți testa platforma gratis, chiar cu această recomandare de carte.

Apoi a luat cuvântul Laura Dumitrescu, marketing&pr executive Romania, Bulgaria & Balkans pentru Turner, care nu a venit cu un powerpoint clasic, ci a răspuns deschis la întrebări. Mi-a plăcut felul relaxat în care s-a prezentat, a povestit liber și ne-a rugat să rămână totul acolo, între noi (deși, acum nu mai știu exact dacă s-au spus tocmai secrete de stat). Ca o concluzie a discuției, după cum am simțit eu lucrurile: oamenii, mai ales la început, au nevoie de niște obiective măsurabile la care să țintească pentru a putea spera la o monetizare. Exact așa cum mamele care încep să diversifice copilul vor să știe exact ce cantitate de morcov, la ce oră a dimineții dau, câte miligrame de proteine seara și câți mililitri de apă în cană, cu paiul sau biberonul, exact așa stau lucrurile când îți faci un blog cu un plan de business.

Paranteză. În cazul meu, blogul a început ca o joacă și a continuat ca o pasiune pentru frumos. Că tot duceam lipsă de-un hobby. Eu nu am făcut blogging profesionist, nici acum nu fac, habar nu am ce făceam, nici acum nu știu exact.

Pe mine nu m-a învățat nimeni cum să scriu în afară de învățătoare până prin clasa a doua. Eu am studiat să fiu dentist, deși primii mei bani au venit ca o surpriză minunată dintr-o cu totul altă zonă. După care-am terminat facultatea, am intrat în cabinet și m-am lăsat de prostii 😛

Am început să scriu (mai întâi îmi ascundeam documentele prin calculator să nu mi le găsească iubitul de atunci), apoi am început să public într-un spațiu unde nici eu n-aveam răbdare să citesc ce-am scris. Apoi a venit primul cititor, primul comentariu, pfoaaa, ce m-am mirat, habar n-aveam ce-i ăla. Încet-încet, mi-am dat seama că mai există și alte bloguri pe lumea asta, unele mai grozave, altele mult mai grozave decât al meu. M-am împrietenit cu autorii lor și am învățat enorm de la ei. Dar, în tot acest timp, eu AM SCRIS. Fără să aștept absolut nimic la schimb. Am mii de articole scrise în acești mulți ani. Ceea ce e un exercițiu fantastic.

Pe vremea când lucram la ELLE, ajunsesem la performanța de a scrie bine, la un anumit nivel și pe un anumit ton -cel de pe blog era întotdeauna diferit de cel din revistă- și într-un timp limitat. Aveam un playlist cu valsuri pe trilulilu, băgam căștile-n urechi și curgeau frazele din mine. Dar la asta am ajuns prin mult, foarte mult antrenament. Adică, muncă. Deși eu niciodată nu am perceput-o așa. Sper să înnod ața acolo unde-am lăsat-o atunci, deocamdată nu mi se mai așează tastele în mâini chiar la prima pocnitură din degete.

Și scriu până în ziua de astăzi, fiindcă îmi face MIE bine în primul rând. După ce termin un articol, am energie de-mi vine să zburd, indiferent dacă îl public sau nu, indiferent dacă e 1 ziua sau 1 noaptea. Când îmi vine câte o idee de potriveală frumoasă a cuvintelor în propoziție, zici că eu am descoperit America. PENTRU MINE, e important. Și cu riscul de a părea că sunt într-un exercițiu de egocentrism, cred că e de preferat să scrii autentic, chiar dacă e pentru tine. Fiindcă nu poți fi ceea ce nu ești, doar de dragul altora, pe care îi vrei publicul țintă. Nu pentru mult timp oricum. Cred că treaba asta cu nișare la sânge și matematici precise în blogging se aplică doar la cei extratalentați și muncitori. Eu nu aș putea scrie zilnic cu emoție și #cudrag despre fizică cuantică oricât de ”cu potențial” ar fi această nișă acum și oricât de mult aș aprecia publicul ei țintă.

Paranteză închisă.

Apoi a vorbit Raluca Motoca, Digital Marketing Manager la Immochan Romania, care, de fapt, a făcut o prezentare de produs. Raluca a vorbit frumos și cu emoție, a reușit să nască un fel de brainstorming, însă eu nu am înțeles de ce și nu am înțeles, în general, prezentarea. Blondă!

Mi-a părut rău că nu am mai putut sta să o ascult pe Lavinia Pavel, strategic partner Parenting PR, care se pare că a vorbit despre SEO destul de la subiect. Era deja foarte târziu, programul se întârziase cu cel puțin o oră, iar cineva adorabil o voia pe mămica lui.

Mi-a plăcut că evenimentul a fost într-un cadru intim, fără transmisiuni live, care să ne facă să ne simțim mai formali decât necesar. S-a vorbit fără microfoane, ne-am prezentat fiecare la început. Am cunoscut și eu lume și am revăzut altă lume (pentru orice mamă nevorbită, neieșită e un highlight orice formă de socializare). Ana, mămicaurbană.ro, a oferit câteva insight-uri folositoare. S-a văzut că încearcă să pună punctul pe i (cum își dorea Raluca. și nu numai.) și scoată de la speakeri ceea ce era de interes mai mare.

Îmi doresc să văd la un eveniment viitor și bloggeri invitați, care să spună povestea lor din experiența de zi cu zi. Am câteva sugestii care ar face conferința full house și sold out 😉 Duminică frumoasă și spor bun la scris!

Later edit: Sponsori ai evenimentului au fost Turner, Sloop și Centrul Comercial Auchan.

imagine via Shutterstock, autoportret de femeie

p.s. Dacă vreți să primiți un email de fiecare dată când scriu vreo negândită din asta blondă, lăsați-mi adresa dumneavoastră de email în partea dreaptă a blogului (sau jos, după articol, pentru varianta de mobil). Mulțumesc 🙂

Articolul anterior

Români, sunteți cei mai slabi din Europa! Ceea ce-i de bine și nu prea

Articolul următor

Cum crești un descurcăreț, nu un împiedicat – începuturile

19 Comentarii

  1. domeniul mirunaioani.ro nu există.

    0
  2. Rusu Delia

    Superbbbbb, ca de obicei! Mie nu trebuie sa imi trimiti pe email pt ca ma uit eu singura. Pupaceala multa pt toti 3!

    2+
  3. Desi mi-a placut mult ziua de ieri si mi-a fost de folos, sunt un purcel si nu am apucat sa scriu, dupa prezentarea Laviniei, mi-am prins urechile in Google Analytics.

    0
  4. Ce frumos ar fi fost daca link-urile externe ar fi fost catre bloguri 🙂

    0
    • dar am pus link către bloguri. care mai exact? Nu am știut de blogul lui Paul, dar am modificat acum. merci pentru sugestie! ceilalți nu au blog.

      0
  5. Ce frumos ar fi fost daca linkurile externe eau catre bloguri 🙂

    0
  6. Cum am putea ajunge si noi, astia fara blog, la asemenea intalniri? Ca poate dupa atata citit aflam ca ne putem schimba menirea.

    0
    • Ioana, conferintele astea sunt dedicate celor cu blog. Au fost persoane care au blogul de foarte putin timp, dar altfel chiar cred ca te-ai plictisi.

      0
  7. Foarte faina ideea unei intalniri in care sa vorbeasca bloggeri si sa povesteasca experienta lor! Poate ii propui Anei si transformati ideea in realitate, cred ca multa lumea si-ar dori o astfel de intalnire!

    0
  8. Miruna, mi-a placut cum ai spus tu ca scrii pentru ca iti face tie bine. Eu la primele postari pe blog am avut 0 cititori, era micul meu secret si imi placea la nebunie libertatea de a scrie fix ce si cum vreau eu, pentru mine si sufletul meu. Tot pe la primele postari sunt, nu ca as avea acum cine stie ce experienta, dar ma bucur si cand vad ca ma citeste cineva, e un rush si sa vezi ca ceea ce iti place tie si faci cu pasiune le place si altora.

    0
    • pfoa, nu îți imaginezi câți râdeau de mine la început. Mulți ÎNCĂ râd. Uneori râd și eu, alteori nu mă iau deloc în serios. Eu cred că mulți și-ar dori să aibă un ceva al lor așa cum ai tu și cum eu. Și că de asta râd. Fiindcă nu înțeleg.

      0
  9. Foarte fain articolul, multumesc, Miruna, eram tare curioasa sa aflu cum a fost la Digital Parents Talks!
    Mi-a placut povestea ta despre blog si scris 🙂 Succes in continuare! 🙂

    0

Leave a Reply

© 2007-2016 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 120 queries in 0.192 s