Anvelope de vara, de iarna sau all season? Ghid pentru doamnele care vor sa aleaga bine fara bataie de cap (p)

anvelope

Cand vine vorba de masini, anvelope si motoare, femeile nu-s doar decorative ca-n poza asta, care aproape ma enerveaza. Ele sunt si factor de decizie. sunt utilizatori directi, fiindca femeile isi duc in aceste masini copiii la scoala. Se duc pe ele insele in locuri. Si asa cum ne batem capul intre ce nuanta de roz sau magenta se potriveste mai bine, e chiar mai important sa ne batem capul cu ce pot niste anvelope.

Si ca sa nu mai pierdem vremea, am facut eu lectiile pentru tine.

Sunt toata pro-egalitate femei-barbati, se stie. De aproape ma caut sa vad daca nu mi-au crescut stiti-voi-ce pe stiti-voi-unde. Dar asta nu m-a ajutat cand m-am trezit la service cu masina sotului meu vara trecuta. tabula rasa. Explodase un cauciuc cu mine in masina. Noroc ca stateam. Dintr-o recunostinta divina, am zis sa fac o fapta buna si m-am ocupat de aceasta treaba masculina. inlocuit de roata. Care pentru mine e tot aia cu cauciuc, anvelope sau camera.

Stiti cum te duci la magazin dupa o paine si nici macar nu iei cos, dupa care te trezesti c-ai dat pe doua plase 700 de lei? Urmariti-ma for more spiritual guidance.

Las masina si fac un pic de dialog cu domnul mecanic, sa ii spunem ionut. Ionut parea cam monosilabic asa la inceput, ceea ce m-a confuzat, recunosc. Nu stiu cum pot supravietui barbatii fara small talk, pe cuvant. si fara bloguri de blonde. Glumesc.

Ionut si-a facut trei cruci cu limba-n cerul gurii cand a vazut halul de anvelope pe care le aveam. Erau niste anvelope all season foarte uzate.

A zis ca e un dezastru total si a urmat una dintre cele mai importante lectii despre anvelope din viata mea.

Varianta scurta e ca nu ne jucam. anvelopele sunt foarte importante, pentru ca te ajuta sa controlezi masina.

Sa franezi si sa iei curbe. Conteaza enorm fiecare jumatate de metru, Doamne fereste sa nu experimentam.

Diferenta dintre niste anvelope de vara si de iarna e ca ultimele sunt mai moi. Ca sa faca priza mai buna pe zapada, sa nu alunece asa usor. Niste anvelope de vara vor fi intotdeauna mai dure din start. Cand da si inghetul peste ele, riscul e ca pierzi controlul volanului fara sa vrei.

Plus ca folosite incrucisat, se uzeaza exponential.

Sa vedeti ce a patit chiar Ionut.

Si nu glumesc deloc, el mi-a povestit. avea anvelope de vara, ca iarna l-a luat prin surprindere ca zapada pe autoritati. Cum trebuia sa intre cu masina pe straduta la ei, a tras dreapta de volan, doar ca masina n-a ascultat. De el, un profesionist! S-a dus drept la vecin in gard. Noroc ca nu venea nimic si nu era niciun om pe trotuar.

Dupa asta, intelegeti de ce nu mi-a fost greu sa-mi conving sotul sa cumparam anvelope noi pentru iarna si vara separat. Faza cu anvelopele all season e ca sunt ok doar la inceput. Te acopera din punct de vedere legal si pot fi mai ieftine per total, dar se uzeaza imediat. trebuie schimbate mai des decat pe celelalte. Nu se recomanda, asa ca hello, anvelope de vara si de iarna separat!

Care-s cele mai bune anvelope? l-am intrebat pe ionut

Mi-a zis ca inainte sa imi recomande ceva, e nevoie sa stie despre mine cate ceva. Nu va ganditi la prostii. Cica e in functie de

CUM conduci (sportiv sau linistit ca-n ardeal)

Anvelopele pot influenta distanta de franare. astfe, daca te stii mai smucita la condus, te ajuta unele care sa franeze mai rapid. Daca esti mai ca noi si faci 6 ore pana la sibiu, nu esti un pericol in niciun caz.

UNDE conduci (in oras sau mai mult national, poate pe teren accidentat?)

pentru oras, avem nevoie de anvelope cu o duritate mai scazuta si construite pentru viteze nu foarte mari. Ceva care sa ne ajute sa franam repede si sa viram precis.

pentru extra-oras, unde circulam cu viteze mai ridicate si anvelopele se vor incinge la temperaturi mai mari, e nevoie de o duritate mai crescuta la anvelope. tocmai ca sa se potriveasca si sa raspunda prompt la viraje sau franari.

CE MASINA ai (clasa, marca, model, vechime)

Fiecare masina are o greutate si putere diferita. Daca montezi anvelope cu o duritate scazuta (moale) pe o masina puternica, se vor uza foarte repede si nu vor performa, pentru ca se vor incazi foarte repede. (Vedeti cate stiu?) acest lucru se aplica si invers, daca masina are o putere redusa si se monteaza anvelope rigide cu un indice de viteza sau greutate ridicat, nu vor face fata.

CATI BANI ai de dat

Mult succes aici, prieteni. Fiecare stie ce buget are alocat. Problema e ca celelalte criterii enumerate depind de bani. Sigur ca fiecare stie pentru el ce riscuri isi poate asuma. sigur ca nimeni nu circula exclusiv in oras sau doar in afara lui. Deci oricum faci un compromis. trebuie pus in balanta orice aspect.

Acum, mie mi-au propus cei de la anvelope.ro sa abordez acest subiect, sa invete si doamnele mai mult. Mi s-a parut super important. Mai ales cand te trezesti singura intr-un service cu niste decizii asa complicate de luat.

Sper sa va fi ajutat. Iar daca tot nu v-am lamurit si sunteti genul documentat (si posibil sa fiti, daca urmariti acest blog), va incurajez sa le cereti parerea lor direct. Va pot consilia tocmai ca sa alegeti ce e mai potrivit pentru voi.

Drumuri line si nu vreau sa stric surpriza, dar vedeti ca iarna e pe noi.

Photo by aral tasher on Unsplash

 

Articolul anterior

Când nu știi ce să faci, răspunsul corect e întotdeauna familia

Articolul următor

Sibiu, cel mai instagramabil oraș din România

9 Comentarii

  1. Corina

    Și noi schimbăm anvelopele, vară și iarnă, nu all season. Lecția asta am primit-o de la soț, când încercam o echilibrare de buget. Am înțeles că, atunci când vine vorba de siguranță, bugetul poate fi depășit și echilibrat din altă parte. Ca pont (sau nu), ca să nu aglomerăm balconul, sau casa, le ducem la hotel (de anvelope). 😉

    • dada, și noi tot la hotel. Inclusiv la SIbiu, unde avem garaj și loc de depozitare, pentru cât costă hotelul de anvelope, nu merită să te chinui să le transporți și depozitezi singur

  2. Silvia R.

    F interesant articolul, am invatat lucruri noi. Si importante, avand in vedere ca sofez zilnic.
    Dar da-mi voie sa te dezamagesc si sa il las tot pe sot sa se ocupe de cauciucurile masinii mele. 😁
    Eventual ii trimit lui articolul 😂

  3. Marean

    Cred ca depinde de felul in care utilizezi masina. Eu am avut tot timpul anvelope separate vara/iarna pana acum 2 ani, cand am trecut pe all season. Motivele sunt ca circul putin si preponderent in oras, unde nu prea a mai fost zapada/ gheata in ultimii ani. E adevarat ca se uzeaza mai repede, dar am facut un calcul si costa cam la fel inlocuirea all season la 3 ani vs 2 seturi separate pe care le tii 5 ani plus 2 schimbari anuale, plus depozitarea. In plus, am scapat de nevoia de a schimba anvelopele, care ajunsese sa fie o corvoada.

    • Uau, mulțumesc pentru acest comentariu. Cred că e un insight foarte bun și cred că arată și mai mult nevoia de consultanță pe treaba asta. Fix așa e: ideal nu e ceva anume, ci ce ți se potrivește ție.

  4. “Erau niste anvelope all season foarte uzate.”

    Acolo ai pus punctul pe i: “foarte uzate”, nu mai conteaza ca erau de vara, de iarna sau all-season.

    In Romania, anvelopele au norma de uzura indiferent de sezon: 1.6mm.

    • Păi da, noi le-am luat împreună cu mașina, ca să îți imaginezi. Nu știu în mm, dar știu în ani. Prea mulți! Faza e că nimeni nu ne=a zis, noi nu ne-am gândit, nu am știut, acum știm. Nu ne mai jucăm cu chestiile astea.

  5. Denisa

    Foarte practic articolul.Conduc de vreo 20 de ani , dar de pneuri ma ocup doar de vreo 5, dupa ce ne-am invartit pe autostrada la 20km la h.( nu eram in Ro)si era prima lapovita a anului.Toata lumea mergea fff incet,dar cand pneurile sunt f uzate, nu mai ai control pe masina nici la viteze mici.
    Am multumit universului , lui Dumneu, Buda si toti din ceruri ca ju am patit nimic si m-am apucat de citit.Dupa cateva ore imi comandam pneuri noi .Ce mai conteaza pretul cand e viata ta, a familiei si a celorlalti in joc.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 135 queries in 0.433 s