Exemple de customer service fericit, să nu ziceți că-s hateriță

Mai multe de la ei din străinătate, mai puține de la noi băștinașe, dar, hai, că poate mai învățăm totuși ceva. Deși m-am străduit să îmi aduc aminte de un moment de customer service fericit la mine acasă, am găsit două până la urmă!

Scriu asta în urma articolului, care m-a făcut o mică vedetă locală, genul numai bun să arunci cu roșii în ea, când tu ai nervi și nu știi de unde ți se trag. Preluat și de presa locală, m-am simțit onorată un pic, mai ales că mi-era dor de niște hatereală. ”Țărancă cu bășini de diaspora” câștigă cel mai funny comentariu răutăcios, scris corect gramatical pe ziua respectivă. Link, dacă ați ratat:

Sibiu: cel mai prost client-service, în capitala bunelor maniere

E drept că oamenii și, mai ales, clienții tind să memoreze experiențele negative, deci iată un motiv în plus pentru care e important să ne purtăm cu clienții noștri frumos 😉 Or fi fost și experiențe pozitive în Sibiu, mă gândeam, când, hop, tocmai mi-am amintit:

1. Cu doamnele vânzătoare de la Transagape

(un fel de mega image local, de cartier, unde mă trimite mama să cumpăr pâine de casă și smântână la vrac) sunt mereu cu zâmbetul pe buze și vorbele la ele, probabil că în compania aia le și plătește bine și nici dureri de burtă ori de cap nu au. Sau, șoc și groază, poate așa scrie în fișa postului la ei: să ne purtăm frumos cu clienții, să le zâmbim și să îi servim imediat.

2. Cu un iphone nou, în Anglia

iphone

Eram în Anglia, îi cumpărasem lui H primul iphone din viața lui. Cadou de aniversare, împlinea nu-știu-câți ani și avea un Nokia obosit, tot de la mine :p Ăsta nou era un iphone 5. Picobello! L-am luat pe abonamentul meu că era vreme de reînnoire și plăteam foarte puțin. Doar că tipa care mi l-a vândut a uitat să îmi spună că telefonul se blochează în prima rețea de pe primul SIM pe care îl introduci. Eu îi spusesem că urmează să îl fac cadou iubitului meu, care era pe T-mobile atunci, iar eu eram pe O2. Pe scurt, omul s-a bucurat mult de tot de cadou, doar că el nu avea nanosim de la fostul său telefon, așa că l-a băgat pe al meu ca să-și deschidă un pic minunea, să se joace și el. Și, bam, ăla s-a blocat pe O2. Chestie de care ne-am dat seama abia după ce el și-a schimbat sim-ul în nanosim și a văzut că nu-l recunoaște telefonul. Ce să vezi, un iphone 5 costă…cât un iphone 5. Dacă l-am fi deblocat pe vremea aia, am fi pierdut garanția, habar n-am cum mai e acum. Deci, hai cu el înapoi.

Ce credeți că s-a întâmplat? Am primit un iphone nou. Și ghici ce, 2 ani mai târziu, când iar am schimbat telefonul, fix la ei m-am dus, deja știam că orice s-ar întâmpla, oamenii sunt profesioniști și rezolvăm cumva.

3. Cu fondul de ten MAC

baie

Asistenta mea, Nat. Tot în Anglia. Își cumpără un fond de ten nou-nouț, de la Mac. Pentru necunoscători, Mac e o firmă celebră pentru produse de machiaj de calitate și nu e tocmai ieftină. Ba dimpotrivă. Doar că, împiedicata asta mică scapă din greșeală sticluța ei Mac pe gresia din baie. Aia se face praf, nu mai avea ce resturi să culeagă, erau cioburi peste tot. Și îi trece prin cap următoarea chestie: Să le scrie celor de la Mac, să le trimită poze cu dezastrul, să vadă ce îi zic.

Ce credeți că s-a întâmplat? A primit o sticlă nou-nouță cu fond de ten fix nuanța ei, de la compania Mac.

4. Cu periuța electrică de dinți

O altă asistentă de-a mea, Rachel. Își cumpără o periuță electrică de dinți, nu mai știu ce marcă, i se strică bateria fix după ce i se termină garanția. Femeia scrie un email companiei producătoare, civilizat și politicos, nu să-i înjure că au fițe și bășini.

Ce credeți că s-a întâmplat? A primit o periuță nou-nouță, cu scuzele de rigoare.

sibiu

La Starbucks, oriunde în lume, există o plăcuță pe tejghea, pe care scrie : Dacă este ceva în neregulă cu băutura dumneavoastră, o refacem imediat. (No questions asked.) Poate dă Domnul să apară Starbucks și în satul nostru mic, poate-poate se schimbă și fișa postului unui angajat obișnuit.

5. Cu Mihai de la Vodafone și 2 iphone-uri stricate

A, și stați așa!!! O experiență de client service minunat în Sibiu, mi-am amintit, trebuie să vă povestesc! Nu cu unul, ci cu două iphone-uri, care au venit la mine având aceeași problemă. Primul a fost înlocuit de al doilea. Nu se sincronizau cu contul de icloud, au mers în service amândouă, am căutat soluții cu oamenii din service, pe forumuri, numai că n-am vorbit prin mama Omida cu însuși Steve Jobs, în rest pe toate le-am făcut. În tot acest timp, am primit sprijin telefonic și moral de la un tip de la Vodafone, pe numele său Mihai Coman. Nu l-am văzut pe om în viața mea, nu îmi datora nimic, nu îmi făcea o favoare. Cred că așa e el: priceput la client service.

Ce credeți că s-a întâmplat? Un articol pe blog și muuuulte poze frumoase 🙂 Plus că o să ajungă departe Mihai al nostru, stați să vedeți.

La cât de supărată am fost și cât ghinion am avut cu telefonul vieții, el a știut să mă asculte, să nu ma creadă nebună (care erau șansele să primești un produs atât de bun ca un Apple de două ori cu fix aceeași eroare?!), să îmi rezolve problema! Felicitări, Mihai Coman, ai salvat onoarea sibienilor pe blog!

foto via Shutterstock, relații cu clienții

Articolul anterior

Mic ghid: 7 feluri în care îl ajut pe blogger-ul meu preferat

Articolul următor

Centurile de siguranță la scaunele de masă nu sunt de decor!

45 Comentarii

  1. la punctul 4 vreau să dau bile albe celor de la Mall București. Mi-au pus gheață în smoothie-ul pentru Isabela, deși am specificat că vreau fără gheață. Eu nu știam de regula de care ai zis tu. Dar imediat și cu zâmbetul pe buze mi-au zis: ”Imediat vă facem unul fără gheață”…Era dis de dimineață, așa că ziua mea a fost una excelentă 😉

    1+
  2. Iulia D.

    Cred ca ai mai povestit tot aici pe blog un episod fericit cu un scaun pt copii sau un carucior, ceva, cu o doamna foarte draguta care s-a oferit sa te ajute pana la masina… Razlet, taras, dar se poate si la noi! E drept, noi ne pricepem de minune la aruncat cu rosii, stam mai prost la capitolul empatie! Si ce? Cand viata iti da rosii, ia niste castraveti si croieste o salata cu ulei de masline!

    3+
  3. Judit

    Miruna, (Petra pentru cine stie…) mai cunosc eu un exemplu bun, povestit tot de tine pe blog… o angajata de la Noriel din Sibiu te-a ajutat sa duci scaunul de masa??(parca asa era) cumparat de la ei pana la masina. Ai fost foarte impresionata.

    0
  4. Păi era clar că o să apară și haters. Eu m-am convins de un lucru: neciopliți și nepoliticoși există peste tot (bine, poate cu unul, doi mai mulți în România:))). Dar și aici am avut parte de experiențe surprinzător de plăcute (cu toate că n-ar fi trebuit să fie surprinzătoare, ci doar normale). Avem la Timișoara câteva restaurante unde servirea e impecabilă (prietenoși, deschiși, cu chef să-ți recomande una alta), am amintiri cu restaurante din Viena unde chelnerii își dădeau ochii peste cap când ne vedeau intrând cu copii, magazine unde vânzătoarea nu știe ce să facă să te convingă să cumperi și alte magazine unde vânzătoarele nu pot fi convinse să pună telefonul jos și să te servească. În același timp, zilele trecute la Berlin, vatmanul ne-a văzut alergând să prindem tramvaiul, cu tot cu copiii după noi și ne-a închis ușa în nas și a luat-o din loc. La Timișoara încă n-am pățit din ăstea… o mai fi și vorba de noroc, habar n-am. Unu-i sigur, haters gonna hate și orice ai povesti, clar se va găsi cineva să fie Gică contra …

    1+
    • Maddie

      Am pățit eu în Timișoara, acum mulți ani când autobuzul a așteptat sa alerg pana am ajuns lângă ușă ca să o închidă și să plece. A fost minunat, ce sa zic 🙂 și mai era și genul de autobuz care vine odată la jumătate de oră.

      0
      • Maddie, eu am patit asa cu avionul, pe vremea cand zburam la Londra sa ma intalnesc cu H ❤️❤️❤️

        0
      • Mihaela

        Si eu am patit in Bucuresti, am alegat o gramada si m-a vazut ca practic alegam pe sosea, liniile de tramvai fiind intre sensurile de mers. Cand am ajuns, a inchis usile. Asa se bucura frustratii, m-am consolat.

        1+
    • Misto asta cu vatmanul… cine stie, o fi avut chef de liniste, o fi fost in intarziere..

      1+
    • Liliana

      Cred că nu e cazul să vă supărați așa tare că vatmanul, pilotul, șoferul de autobuz au plecat fără să vă aștepte, văzându-vă că alergați. Alergatul pe stradă, chiar dacă vouă vi se pare că se termină universul dacă nu prindeți mijlocul de transport, este foarte dăunător pentru ceilalți participanți la trafic, fie ei pietoni, fie șoferi. Un om alergând pe stradă (cu sau fără copii după el) alertează simțurile și îi pune în gardă pe cei care îi observă – inutil.
      În țările nordice este interzis, de exemplu, să alergi pe stradă ca să prinzi autobuzul, iar șoferii de autobuz nu ratează nicio șansă să te certe dacă te văd alergând.

      1+
      • Mihaela

        In tarile nordice unde autobuzele sunt mai degraba goale decat pline pana la refuz si vin din 5 in 5 minute?

        4+
      • nu știam că e interzis. Bine, dacă ei nici motive nu îți prea dau… e altceva.

        0
  5. Larisa

    In cazul meu, se intampla, in ultima vreme, ca toata lumea sa fie politicoasa si cu zambetul la purtator. De la baiatul care alimenteaza la benzinarie pana la spital. E drept, insa, ca “te rog” si “multumesc” fac minuni. Ultima persoana care m-a enervat a fost o doamna grefier de la o Judecatorie de sector din Bucuresti, care a tipat efectiv la telefon. Mi s-a intamplat, totodata, sa fiu sunata de la o instanta superioara celei dinainte, si sa fiu rugata sa trimit inca o data prin fax o cerera fara cuvinte bolduite sau subliniate, pentru sa nu se putea citi nimic, ceea ce nu se intampla des la instante.

    1+
  6. oana harabagiu

    Bună de știut chestia cu telefonul în Anglia :). Eu tocmai mă pregătesc să scriu la firma mamă ptr o pereche de pantofi de firmă, care m-au costat un salariu și cărora li s-a retezat tocul! Sunt curioasă de răspunsul lor 🙂

    0
  7. Smantana vărsta de la Transagape…De fiecare data când trecem prin Sibiu luam la pachet … Delicioasa!

    2+
    • Daaa, sa vezi prima data cand m-a trimis sa cumpar. Ma intreaba vanzatoarea: vreti caserola mica sau mare? Eu: nu stiu. Si mi-o arata pe aia mica. La care eu: nunu, nu am vazut niciodata asa ceva la noi in casa. Mare sa fie! :))

      1+
  8. Dupa 8 ani de locuit in Sibiu din pacate nu il pot lauda. Iar la transagape de pe mihai viteazu vanzatoarele erau mereu plictisite si fara chef. Pe vremea cand m-am mutat era asa fain si parca un oras de afara. Era orasul meu preferat. Acum i-a luat locul Timisoara desi recunosc ca si acesta are multe defecte.
    Sibiul e frumos de vizitat dar sincer nu imi amintesc ceva laudabil acum.
    Sa inchei in o nota pozitiva…am avut prima experienta socanta in un magazin austriac cand vanzatoarea mi-a zis ca fructele sunt vechi si sa imi aleg altele proaspete. Si apoi in Germania la fel.
    Si mi-am amintit ceva laudabil in Sibiu: batrinu sas. Si servire si produse.

    1+
    • Bătrinu sas e al unui coleg de-al meu de liceu!!! Yey, ce mă bucur că vorbește lumea de bine de el! :)) Oricum cârnații lui sunt cei mai tari, oricum ar suna asta :))

      4+
    • morbo

      Dumnezeule, pai in 99, 99% din cazuri, “customer service”-ul e bun in sibiu.
      Asta cu plictisite si fara chef…e trans agape, nu restaurant de 5 stele. Eu am fost rar la mega image si tot am dat de faze cu vanzatoare care se rasteau la clienti. Ceea ce in sibiu n-am vazut in ultimii muuuulti ani decat la unele si unii din cei mai bine platiti: La orange, pe centru (cum ii spunem noi strazii impersonal numite (sic) balcescu). Zici ca erau caini si catele turbate, intr-o zi, acum vreo doi ani. De toti clientii se luau. Deci plictisit e una, ai problemele tale, vinzi produse alimentare, nu esti nici robot ca sa fii programat vesel si nici ce vinzi n-are ce sa implice atata rasfatare a clientului, dar sa fii nervos la orange cand explici oferte…

      0
  9. Precum o fiinta plina de fite si figuri ce sunt, cer la Starbucks cafeaua facuta doar la 45 de grade (temperatura optima pentru baut si aroma cafelei este mai faina). Cand o rateaza, o simt direct cand pun mana pe pahar si de fiecare data mi-o refac 😀 thumbs up for them!

    1+
    • să mă mai facă pe mine sclifosită careva! Îl trimit direct la tine :))) glumesc, nu știam asta cu 45 de grade

      5+
      • Sa stii ca si my better half zicea ca sunt extra sclifosita, pana cand a gustat din cafeaua mea si a zis ca e clar mai gustoasa si cu o textura mai faina 😀

        0
        • Starbucks scrie pe mine!

          1+
          • morbo

            Se deschide si in sibiu. Am impresia ca o sa aduca chelneri sau cum le zice, baristas (bleah), olteni din aia rai. Numa de aia o sa ma duc o data. Sa vad ca asa-i, de masochist.

            1+
  10. Mihaela

    Eu cred ca suntem prea mandri si cu bat in fund, ca sa servim frumos pe cineva. Am lucrat in customer service si am fost jalnica. As vrea servicii mai bune, dar, cum sa zic, inteleg ca in Romania nu le putem avea. Ca nu ne place sa il servim pe cel de langa noi. Sunt cazuri si cazuri, dar in mare parte, cam asta cred ca e ideea. De aceea imi place sa merg in strainatate, chiar daca asta inseamna ultimul satuc din Bulgaria. Ne intelegeam cu o chelnerita bulgara cu google translate. A mers nu stiu unde si ne-a adus o apa la temperatura camerei pentru fetita, deoarece in local toata apa era la frigider.

    1+
    • haha, ce șoadă ești că spui asta. Eram la SIbiu, acum în weekend la o terasă, cineva de la masa noastră cere încă o cola zero. chelnărița, că nu crede că mai are. I-a adus cola de altfel, omul a zis că nu. O roagă să mai caute. Zice că mai caută, dar și dacă găsește, precis nu e la rece, deci la cald. La care, eu îi sugerez că, dacă aș fi în locul ei, m-aș duce la terasa de lângă și aș cere o cola cu împrumut. Sau aș cumpăra-o. ceva. Mai ales că omul pare-se băuse ultima lor cola zero fix înainte să o ceară pe a doua.
      În fine, vine și zice că a găsit totuși, dar e caldă. Îi sugerăm noi să bage niște gheață. Mai e mult până departe.

      Sau. Eram într-un bistro cu niște oameni. eram mulți, vreo 10, 12 poate. Am comandat mâncare, deci comandă serioasă. După vreo 2 ore, mai vine cineva care se alătură grupului și comandă ceva din meniu, care era teoretic servit la micul dejun, până la ora 15.00 adică. ALtcineva comandase burrito din ăla și era foarte bun. Prietenul nou venit a vrut și el să își comande, plus prietenul care mâncase deja. Fiindcă era foarte bun. Dat fiindcă însă că era deja 15:10, chelnărița nu a mai putut lua comanda pentru că era trecut de micul dejun.

      1+
      • Mihaela

        Oho, ce te-a mai injurat probabil in gand. Ea alta treaba n-avea decat sa caute cola zero.

        0
      • morbo

        Mie mi s-ar parea putin nepoliticos sa ma bag, daca nu e comanda mea si daca chelnarita nu s-a purtat urat. Dar asa-s io, tin cu clasa muncitoare

        4+
        • morbo

          Iar sa fiu trimis de client pe la magazine pt ca seful n-a facut stocurile bine…adica sa servesti pe cineva nu inseamna chiar sa slugaresti. Si clientii trebuie sa inteleaga asta. Normal ca ar fi fain sa vezi pe vreunul ca face asa o minune pt un client, dar nu mi se pare normal sa pretinzi asa ceva. E o favoare pt care, daca-i destept, primeste bacsis in plus, dar nu ceva de asteptat.

          6+
      • Denisa

        Haha…asta cu mic dejun cerut cu 5 minute dupa ora mentionata in meniu, desi noi ajunsesem chiar cu 10 minute inainte de 11.00…dar nimeni nu s-a sinchisit sa ne intrebe de sanatate…am patit-o recent in Timisoara. Si dupa ce ne-am reorientat catre alte 2 produse, nici pe acelea nu le aveau. Le-am urat o zi buna si ne-am mutata la terasa de vis-a-vis. Ah..si era o singura masa ocupata, pe terasa, la care se serveau cafele si apa. Poate nu se gasea cheful de munca prin bucatarie, altfel nu imi dau seama…

        0
  11. Simo

    In Viena: am comandat fiecare (eu si sotul) cate un snitel cu cartofi. Am mancat din el, delicios, dar portie imensa (cel putin pentru mine 🙂 ). Ospatarul ingrijorat, ne intreaba daca e ceva in neregula cu mancarea. Noi ii spunem ca e perfecta, dar prea multa :)) Iar dumnealui ni l-a pus la pachet, asa ca ne-am mai scos banii pe o masa.
    La noi…hm, sa zicem o discutie de ieri 🙂 M-am inscris la un curs despre nastere si se pare ca eram singura, caz in care ar fi trebuit sa platesc mai mult, ca si curs individual.Tipa “s-a dat peste cap” si m-a tot sunat sa imi spuna pana la urma ca, dat fiind faptul ca mai am putin si nasc, pot participa fara sa platesc in plus.

    1+
  12. Miruna, haters are confused admirers!

    5+
  13. Asta e din seria “am intalnit si romani fericiti” 🙂
    Iar despre starbucks am si eu o parere buna, in general 🙂

    1+
  14. alice

    Am si eu exemplu de “asa da’: am cumparat o lotiune de corp de la Elmiplant si ultima data cand am cumparat capacul s-a desfacut foarte usor in geanta ceea ce a condus la “hidratarea” interiorului gentii, le-am scris celor de la Elmiplant pe pagina de contact de pe site despre problema (eu de fapt le sugeram sa schimbe sistemul de inchidere- observasem si la celelalte recipiente folosite, nu era problema ca a cazut crema in geanta) si au fost atat de prompti in a-mi raspunde pe mail in nici 2 ore de cand am scris mail-ul (nu detin blog, nu sunt activa pe facebook, instagram…..) si a-mi oferi o lotiune “cadou”.

    2+
  15. Bianca

    Am si eu doua exemple fericite cu o pizzerie din Cluj – Artizan Pizza: 1. Dau comanda si specific ca vreau sa platesc cu cardul. Ajunge comanda si baiatul constata ca a uitat Pos-ul. Deja eram ingrijorata ca raman infometata, cand baiatul imi spune: am sa revin mai tarziu sau maine pentru plata, pofta buna.
    2. Comand doua pizza diferite. Cand mi se livreaza comanda primesc trei cutii, iar pe bon apar de asemenea 3 pizza. Ii atrag atentia baiatului ca am comandat doar 2, imi recalculeaza suma de plata si imi spune sa pastrez si cea de-a treia bucata din moment ce a fost o greseala interna.

    5+

Leave a Reply

© 2007-2017 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 223 queries in 0.565 s