Curier șpăgar și pizzerie din Sibiu care funcționează pe caiet

I-am sunat, să le dau ceea ce era între feedback privat și o mică reclamație. Ceea ce s-ar fi putut soluționa simplu cu ”ne cerem scuze, suntem înnebuniți de cap” a devenit o situație destul de neplăcută pentru noi în postura de clienți. Doar că pe această pizzerie care funcționează încă pe caiet (Iisuse Hristoase!) a durut-o la bascheți.

Bună ziua, sun în legătură cu comanda de pe strada X, știți despre ce e vorba? (deja fusese o discuție telefonică în prealabil și nu voiam să repet.)

-Da, ziceți.

Am comandat 4 pizza, după care am așteptat 2 ore. Nu asta ar fi fost problema, ci că am primit 2 bucăți în loc de 4, pe care le-am plătit, dar nu numai că erau mai puține, dar erau și alte feluri de pizza.

Putea fi simplu, doar că a fost complicat. Am rugat curierul să verifice dacă nu are o comandă de 4 în mașină, pe care să o fi încurcat cu a altui nevinovat. Nu a vrut să se uite, zicând că el așa a primit comanda și că nu-l interesează, să vă sunăm, să ne scoatem ochii cu voi.

E a doua oară când se întâmpla o încurcătură, dar primul curier cu acest tip de vocabular. Poate e și el sătul de greșeli, cine știe, nouă ni se întâmpla a doua oară, și nu e ca și cum comandăm des, fiindcă nu locuim în Sibiu. 

A revenit curierul cu telefon, după ce ați verificat ”pe caiet”. Comanda noastră de 4 pizza era la el în mașină. Nici măcar ”scuze, mă grăbeam”. S-a întors după cele 2 pizze greșite de la noi, ni le-a livrat pe cele 4 corecte, bineînțeles, reci. Și ghiciți ce. Că de asta vă sun iar.

După ce i-am lăsat bacșiș la prima plată de 2 pizza, pentru cele 4 mai voia. A zis că nu are rest, ce nostim, nu? (Pentru cititori, că doamnei de la telefon nu i-am mai zis, că ea știa: nu, nu există opțiune de plată altă decât cash, această pizzerie încă funcționează pe caiet, nu întrebați, site-ul e o înșiruire de poze frumoase și un număr de telefon, nu poți comanda online, nici plăti cu card. Și omul nu-ți dă rest. Că n-are, poftim, nu-i problema lui, nu-l interesează, poftă bună la pizza rece.)

Ne-a crescut un pic tensiunea, n-o să vă mint. Ne simțeam flămânzi și jefuiți.

Cred că îmi datorați niște scuze și vreo treijde lei, am continuat la telefon. Și vă ofer un sfat gratuit de client service, că m-am pornit. Toți facem greșeli, dar când vorbești cu un client nemulțumit, primele silabe după salut sunt ”ne-ce-rem-scu-ze”. Uneori, de multe ori, clientul se mulțumește doar cu atât. Și să repari greșeala cât de cât. Nu să îți bați joc în continuare, neavând să dai rest, când după 2 ore ai livrat comanda altcuiva. 

-Stați o clipă, vă rog. Puteți aștepta?

Oo, deja mă gândeam, ce drăguț că nu m-a întrerupt, e ca-n manualul de comunicare non-violentă, îmi imaginam că își notează pe caiet, ca niciodată să nu i se mai întâmple altcuiva. Asta sau că mă transferă la un manager de local. Dar să vedeți:

-Ziceți acum, vă ascult.

-Poftim?!

-Mai spuneți o dată. Am venit în altă cameră, că era gălăgie, puteți repeta?

-Cred că glumiți. Tocmai am explicat o situație, de 5 minute vorbesc.

-Știu, dar eram ocupată. Aveam totuși un client.

-Oo, păi dacă aveați totuși un client! Și eu ce sunt, doamnă? Nu tot un client?

-Așa, și era mai bine dacă nu vă răspundeam deloc la telefon?

M-a dezarmat. Nino nino, luminile-s aprinse, dar nu-i nimeni acasă.

Curier șpăgar și neprofesionist, pizzerie cu prea mulți clienți pe caiet. Evaziune fiscală? Nu aș îndrăzni să fac astfel de acuzații. Pentru asta, ar fi nevoie de o inspecție de la anaf și o vizită de la Protecția Consumatorului. Recunosc, mi-au trecut prin cap.

Așa se nasc problemele, e situație tipică de epic fail de manual. Când oameni fără cei 7 ani de-acasă nu primesc proceduri de bune maniere de la șef. De greșit, greșim toți. Aceeași situație credeți că n-am mai pățit cu alți furnizori? Ba da. Probabil ați pățit și voi. Sper totuși că nu de două ori din același loc, că sunteți mai inteligenți decât noi.

Cea mai mare pizzerie mică din București ne-a livrat o pizza mică și de alt tip în loc de ce-am comandat. În 15 minute, au trimis curier cu comanda corectă, iar pentru cea încurcată nu am fost taxați, au spus că e cadou. (Au zis că nu o pot oferi altui client, din motive că nu pleacă direct de la ei). Am îndrăznit să o oferim curierului, care a primit și s-a bucurat, că era târziu și flămând. Toată lumea și-a cerut scuze de la toată lumea, inclusiv noi, că a fost nevoie de 2 telefoane în plus și probabil un proces verbal la ei, pentru o mini-pizza gratuită de douăjdelei.

Toată lumea a ieșit mulțumită în final, chiar dacă fiecare a pierdut câte ceva, dar s-a simțit mai degrabă ca o situație rezolvată decât o jefuire pe față. S-a simțit mai degrabă ca un câștig, când vezi că poți fi parte din soluție. Și cu încredere am comandat și altă dată, fiindcă am știut că în caz de ceva, se poate rezolva.

-Ascultați bine ce vă zic, doamnă, că acum sunteți la liniște și fără caiet. Sunt un client nemulțumit cu care ați vorbit cum ați vorbit. În cel mult doi ani, veți fi înlocuită de un robot cu cei 7 ani de-acasă la zi. Să nu vă mirați. An Nou fericit! Să nu mă mai sunați.

Și ce credeți? Nu m-au mai sunat 🙂

Dacă vreți să vă deschideți o pizzerie cu bune maniere în Sibiu, cred că este loc în piață, o să rupă, mult succes.

Articolul anterior

De ce nu-mi plac setarea de obiective si vision board-urile, care-s acum in gurile tuturor

Articolul următor

Efectul razelor gamma asupra crăițelor lunatice – review piesă de teatru

27 Comentarii

  1. Irina

    Caz concret, acum câteva luni. Comandam apă de la firma X, care ne-o aducea acasă, cărată până la etajul 4. Asta era oferta lor, livrare de ușă. Pentru că îmi era milă de băieții ăia care se speteau pe scări, le lăsam mereu câțiva lei, să fie acolo.
    Într-o zi nu am avut mărunt și i-am dat doar unuia 10 lei, gândindu-mă că împart. Se pare că nu, și în timp ce coborau scările m-au făcut albie de porci. Am sunat la firmă, am explicat situația, reacția a fost – ce să facem, dacă ăștia sunt oamenii…
    Vă imaginați probabil că băieții ăia au sunat înapoi să-și ceară scuze? Exact, dar nu ca să-și ceară scuze, SĂ ÎMI SPUNĂ CĂ NU AM AUZIT EU BINE, ei aveau niște glume între ei, și dacă au zis scroafă se refereau la… mirosul de mâncare de pe scară, cum, la ce altceva?

    Morala poveștii- nu vă bateți capul, nu ai cum să schimbi atâta mitocănie, lăsați-i să dea faliment.

  2. Ale

    Situația mea nu are legătură cu pizza, situația e următoarea : cumpăr un curs fizic anul trecut, la care din motive întemeiate (probleme urgente de sănătate) și locuind in afara țării nu mai reușesc să ajung. Eu ii anunț pe organizatori in dimineața primei zile de curs despre situația mea. După o vreme ii scriu organizatoarei dacă are vreo posibilitatea să imi recuperez sub o forma sau alta o parte din banii pentru curs. Intr-un final mi-a răspuns că deocamdată nu are o soluție, că de obicei banii achitați se pierd dar că se gândi la o soluție și mă va contacta, a trecut jumătate de an și nu am primit nicio soluție.
    Poate nu sunt eu realistă și am așteptări prea mari, ca lumea să empatizeze la problema mea, dar și faptul că il duci pe client cu zăhărelul, in loc să ii spui verde in fața ca nu mai primește nimic, nu mi se pare in regulă.
    Astfel de afaceri mi se par țintite doar pe bani și prezent. Nu au valori morale și clienții lor nu contează.

    • Sper că ești bine acum cu sănătatea. E posibil ca doamna cu care ai vorbit să nu fi avut puterea de a lua această decizie. Faptul că nu a revenit cu un răspuns, deși a promis, e fix cum zici tu, greșit tare.

  3. Alice

    Personal lucrez la o pizzerie, greșeli se mai fac, rare, dar se fac. Din grabă, la noi. Când o pizza nu corespunde, facem alta. Când le încurcă livratorii, în cel mai scurt timp trimitem ce trebuie,comanda greșită rămânând la client, bonus, cu scuzele de rigoare.Si un sos dacă lipsește, trimitem livratorul cu el. Rezolvam orice problema cu calm, cu înțelegere, pentru ca și noi suntem clienți, și tratăm cum ne-ar plăcea sa fim tratați. Desigur, suntem în Târgoviște, nu într-un oraș mare, dar important este să fim oameni, înainte de a fi comercianți!

    • Ai zis tare frumos, cu înțelegere, e clar că aceste situații apar mai des de o dată. E nevoie de un protocol, fix cum ziceai. Să știi ce să faci, ce să spui, e destul de simplu, cred. Dar doamna de la telefon nu era nici măcar comerciant, ci ocupată, atât.

  4. Cri

    Salut,
    La benzinărie… Ma descurc sa alimentez singura, normal. Doar ca un băiat “binevoitor” mereu se oferea sa ma ajute. Îi dădeam câțiva lei. O data s-a întâmplat sa nu am cash yoc in portofel și i-am zis ca de data asta nu am efectiv. Csf, după asta nici nu se mai uita spre mine(ca merg la aceeași benzinărie și îmi cunoștea mașina măcar) . Nu ca as avea nevoie de ajutor, cum ziceam, dar mno. Cam atat😊

    • Daaaa, o dată nu ai avut și el pe asta a ținut-o minte. În loc să fie și mai amabil cu tine după asta, să te facă să te simți datoare, poate îi dădeai și pt data trecută. Atât s-a putut.

  5. Alina

    Eu am sunat la o firma de curierat pentru o reprogramare a livrării, după ce am discutat vreo câteva minute, nu se poate, ei nu reprogrameaza, doar sa ma duc sa iau coletul din depozitul lor, undeva la Buftea, eu stand în capătul celelalt al orașului… Tipa de la telefon a crezut ca închis și ii zice colegei : după ce ca am avut o zi lunga mai dai și de toți tâmpiții! Eu “tâmpită” fiind încă pe linie…

  6. Diana

    Pizzerie cu comenzi pe caiet in Sibiu in 2024?? Tulai, muma! Chiar m-ai facut curioasa! Pe vremuri comandam de la Delicio (dar dupa ce i-am vazut cum se misca in trafic nu am vrut sa ii am pe constiinta, asa ca am renuntat), recent oscilez intre Maestro, Twenty si Pizza Napoletana. Comand fie de pe site-ul lor, fie prin aplicatiile cu livrat mancare (T, G). Plata cu cardul de fiecare data. Daca au fost baiuri s-au rezolvat rapid si elegant, inclusiv cu discounturi pt urmatoarea comanda.
    Poate ca asta e semnul Universului sa incercati si de la Pizzerii mai noi, “mai din secolu ăsta”.
    Eventual verificati si review-urile, eventual lasati si voi review pe tripadvisor/google sa stie altii sa se fereasca de ei.

  7. Eni

    Era o pizzerie în Bistrița, doar cu livrare, fără servire. După prima comandă, la care am fost ajutată sa îmi aleg ce vreau ( eu am zis ca vreau o pizza pentru 3 persoane, nu picanta, nu cu usturoi sau ceapă). Nu comandam foarte des, cam la 6-8 săptămâni. Discuția era de genul:
    “-bună ziua, aș dori o pizza la….., în cât timp s-ar putea?
    -bună ziua (simțeam zâmbetul din voce), pentru voi în 30/45 minute.”
    Soțul meu râdea de mine ” ce gospodină este soția mea, pe o scara de la 1 la 10….”? De 10, pentru că știe ce să comande…și cui.
    O singura dată am comandat în alta parte( luni nu lucrau), a venit cu tot topingul alunecat într-o parte. Când i-am sunat și am zis ce s-a întâmplat au zis ceva de genul: ce vreau și eu, se mai întâmplă, ca dacă nu sta în mașină pe o suprafață dreaptă, ci sta înclinat mai alunecă. S-o inclin în partea opusă, sa își revină! Nici scuze, cred ca nici la revedere, trântit telefon în nas, țineam linia de comenzi ocupată cu prostii….

  8. Raluca Iordache

    Pentru ca sunt și eu din Sibiu, stau în București și avem o pizzerie în București, pentru ca ne-am văzut vara aceasta în concediu la Reina și pentru ca îmi plac ardelenii din București si mai ales de tine🤣, te invit la noi la pizza. CICCIO PIZZA. N. IORGA nr 19. Te pup

  9. am patit la fel acum ceva timp dar in Focsani.. nesimtirea e la ea acasa peste tot

  10. Corina

    Bella Italia cumva? De pizzerie zic…

  11. Alexandra

    Eu locuiesc în Sibiu ,dar inca nu am ” pățit ” așa ceva ….. Ce i drept comand mereu de la aceleași doua pizzerii și nu am avut nici o problema cu ei

  12. Mihaela

    Haha votul cu portofelul.

    Ghici ce, nu ai restul, nu iti dau banii si iei pizza inapoi.

    Asa.

    Primesc 2 in loc de 4 refuz comanda.

    Sigur ca iti poti lua teapa oricum dar cat se poate sa nu iti fie tie rusine de rusinea lor.

    • Faza e ca a făcut comanda mama și a ridicat-o H, el nu a știut câte pizza comandase ea. Dar a intrat în casă, am văzut că sunt 2 pizza în loc de 4 și mama a sunat curierul, nu ajunsese prea departe precis.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 177 queries in 0.507 s