Ca să nu sari calul, când îți vine să te muți în frigider: 3 reguli de aur în alimentație, cu dr. Mihaela Bilic

reguli alimentație mihaela bilic

Sper să reproduc fidel, că nu știu unde găsesc interviul. Era un video cu dr. Mihaela Bilic întrebată de Mihai Morar, parcă. Și zice femeia așa.

1. Dă foamei o notă

Cică e important să învățăm să ne creștem toleranța la foame. Îmi e foame de un 5 sau de un 7? Mai rezist până pe la un 8 sau 10?

-Cred că regula asta combate mâncatul din plictiseală și aduce atenția pe DE CE mănânc.

2. Convinge-mă să te mănânc!

Ce mult îmi place asta cu factorul wow 🙂 Cum arată mâncarea din farfurie? ”Îmi propun ca fiecare gură să fie wow, dar, când a dispărul wow-ul, m-am oprit.”

E colorată, apetisantă, perfectă? Merită?  Și dă exemplul cu merdeneaua.

Ok, decizi că ți-e foame și bagi o merdenea. Păi, atunci să fie merdeneaua merdenelelelor, tată. Să fie suficient de caldă cât brânza să fie moale, dar nu să îți frigi limba. Destul de crocantă și numai bine de uleioasă. Na, pentru o astfel de merdenea merită orice sacrificiu! Doar că-i posibil să-ți încerci norocul pe la vreo 10 patiserii până s-o găsești.

-Cred că regula asta combate principiul ”e păcat să aruncăm mâncarea”, așa că o depozităm pe burtă la noi. Aduce atenția foarte bine la CE mâncăm. E bine să fii pretențios cu ce bagi în tine, nu-i așa?

De exemplu, dacă mi-e poftă de Mars, nu voi mânca niciodată Snickers. Așa-s eu. Chiar dacă e tot ciocolată, ai zice. E foarte diferit. Pot să mor de foame și nu mă ating de Snickers. Știți ce zic? E chestia aia: Nutella, nu Finetti. Pepsi, nu Cola. Sigur că eu nu am pus gura nici pe cola, nici pe Pepsi, habar n-am care-i diferența, doar zic.

La fel sunt la înghețată. Dacă e bună, îmi mai iau una. Dacă e rea, n-am niciun regret să o arunc la coș. Am făcut asta de multe ori. Pur și simplu nu merită caloriile.

3. Diversifică plăcerile

Coooorect, fiindcă mâncatul nu e numai despre mâncare și stomac. E foarte mult și despre creier. Omul are nevoie de plăcere la fel de mult cum are nevoie de proteine, glucide și grăsimi.

Dr. Bilic zice: ai grijă să îți oferi plăcere și din altă parte în ziua aia. Fiindcă vor exista zile ploioase, în care știi că ai foame de nota 3 și o mâncare mizerabilă, înțepenită de ieri. ”Și o vei mânca. De ce? Fiindcă ai nevoie de plăcere.”

Ideea e să dezvoltăm surse alternative de plăcere. ”Dacă trece o zi în care să nu găsești o mică bucurie și plăcere din altceva decât din alimente, aia e o zi pierdută.”

Sigur că nu e ideal, dar nici nu e bine să facem din asta un capăt de țară. Iar a doua zi nu o iei de la început, fiindcă nu e un joc din care te-au dat afară sau pe care l-ai pierdut. Nu. A doua zi, mergi mai departe. Cauți surse alternative de plăcere.

Am găsit și interviul între timp, pe facebook.

Cam asta, sper să vă fie de folos. Mie mi-au plăcut aceste reguli tare mult. Sunt de mult bun simț și schimbă perspectiva un pic.

Articolul anterior

Paradoxul vieții de părinte: Și atunci când ne e greu, îi iubim cel mai mult din lume

Articolul următor

Early booking la Reina del Mar? Când și la ce prețuri aș rezerva o vacanță de 5 stele la bulgari (P)

2 Comentarii

  1. Alta

    Wait… what? Nu ai pus gura pana acum pe cola sau pepsi? Omg omg omg… si de unde iti iei “placerea”??? :)))

    • Cred că am gustat, de mirosit sigur am mirosit. Mi se pare dezgustătoare coca cola.

      Cât să răspund la a doua întrebare: hello, înghețată!

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 152 queries in 0.362 s