Aeroportul din Sibiu: minunat şi degeaba

Aeoportul din Sibiu e … nu-ştiu-cum-să-spun ca un magazin cu rafturi goale. Ca un cuib fără ouă. Sau ca o carte fără cuvinte. Sau ca un mileu pe servantă. Sau ca un bibelou în vitrină. Sau ca un templu părăsit, fiindcă adepţii s-au transportat la Cluj ori Târgu-Mureş. Şi nu-i condamnă nimeni, nu mă înţelegeţi greşit. Aeroportul din Sibiu e minunat de modern, faianţat, faţetat, marmorizat, oţelizat şi betonat, doar că pe lângă toate aceste atribute mai are unul care face cât toate la un loc: e degeaba.

Când am fost în România acum, am zburat pe Sibiu. În afară de cele 2 viteze ale consătenilor mei, pe loc şi deloc, (pe care-i recunoşti după cozile enorme care se fac şi nu se mai termină, deşi pasagerii se numără pe degete…), aeroportul e un Otopeni x 0,2. Şi nu exagerez deloc. Arată mult mai bine decât Băneasa în cele mai puţin colorate zile, mă-nţelegeţi. Acolo chiar zace potenţial. Doar că, dintr-un motiv sau altul, în afară de consătenii angajaţi să-şi dea cu stângu-n dreptu’ şi vreo rândunică rătăcită, nu zboară mai nimic. Poate vreo cursă către Viena şi încă una scăpată de la Munchen… Aşa panouri goale la sosiri şi plecări nu mi-a fost dat să văd niciodată în umila mea experienţă aviatico-turistică, dar m-am cutremurat oricum.

  1. Aeroportul din Sibiu e o sursă clară de creat locuri de muncă. E păcat să folosim atâta Clujul ca aeroport (şi ce aeroport de hahat, mă scuzaţi, acolo n-a ajuns vestea că becul s-a inventat: dacă-i ceaţă, nimic nu mai decolează/aterizează, iar în Cluj tot timpul e ceaţă) şi Tg Mureşul ca aeroport, când există Sibiul!?!? Ruşinică să ne fie pe la nas.
  2. Aeroportul din Sibiu e un instrument excepţional pentru atragerea turiştilor de altă categorie (decât ia-mă-nene şi autocar) şi a investitorilor (în afara celor din Munchen şi Viena).
  3. Aeroportul din Sibiu poate aduce profit din închirierea de spaţii. În ce aeroport aţi mai fost dumneavoastră, unde să existe cafea doar ÎNTR_UN SINGUR LOC?!?!?!?!
  4. Aeroportul din Sibiu poate fi o afacere pentru Sibiu şi pentru sibieni.
  5. Şi o binecuvântare pentru cei care vor să se întoarcă acasă.

(Umbla vorba prin sat că e aşa pustiu aeroportul fiindcă taxele sunt foarte ridicate iar domnii consilieri ţin cu dinţii de ele.) Acum citesc că, săptămânile care vin, se întâmplă nişte licitaţii pentru ceva curse low-cost pe Sibiu. Nu-mi mai fac speranţe, că mi-am luat-o în freză de câteva ori, aşa că revin cu picioarele pe pământ şi vă rog realist şi tupeist, dacă aveţi vreo pilă, faceţi bine şi puneţi mâna pe telefon, aprindeţi o lumânare şi faceţi-vă pomană cu blonda asta îndepărtată, care-ar veni lunar la Sibiu, dacă drumul ar dura doar 7 în loc de 17 ore.

Exagerez. Şi cu lunar şi cu 17. Serios vorbesc doar de telefonul ăla. Şi lumânarea ajută. Rămân etern recunoscătoare.

Mama tot aşa.


p.s. Sibiu-Manchester mi-ar plăcea, dar ca să nu ziceţi că mă-ntrec, mă mulţumesc şi cu Sibiu-Londra low cost. Mă mulţumesc şi mă intoxic cu cafea şi aer de Sibiu, de-or să mă salute consătenii în aeroport, deja or să creadă că-s vreo colegă de-a lor. 13, 14, 13 14, 13, 14…

foto

Articolul anterior

Miercuri plec la Dublin cu cea mai originală întrebare

Articolul următor

Primele impresii din Dublin

7 Comentarii

  1. Irina Cocoroiu

    Unde mai pui ca de la aeroportul Tg Mures pana efectiv in oras taxiul iti ai vreo 25 de lei si daca ai “norocul ” sa fie si noapte fara 50 de lei nu ai ce face 🙁

  2. bun aşa! Uite, aeroportul din Sibiu ar face bine şi taximetriştilor!

  3. Nu cred că sunt de vină celelalte două aeroporturi pentru prostul management al celui din Sibiu. Până la urmă în avantajul tuturor ar fi cât mai multe aeroporturi cu cât mai multe curse. Cred că de fapt tu voiai să dai ca exemplu de urmat a celor două aeroporturi, nu de a le face de „hahat”, nu?

  4. Exact. Voiam să dau exemplu pozitiv două aeroporturi cu resurse evident mai reduse, dar cu management evident mai deştept. Acolo în Cluj nu există becuri, înţelegi, dacă-i ceaţă, e pa-pa, ne vedem când ne-ntâlnim. Şi totuşi! Clujul are atâtea zboruri low-cost şi nu numai. Eu una n-am nevoie de superlux în aeroport, dar am nevoie de curse.

  5. Arată bine aeroportul, n-am ce să zic, dar păcat că e de “expoziţie”.
    Am rude în Sibiu care bat drumul către Bucureşti ca să plece undeva şi bănuiesc că dacă ar oferi mai multe curse şi alte oraşe s-ar orienta către Sibiu, oraş cu aeroport.

  6. morbo

    hmm, asta cu managementul prost…din pdv financiar este bun, pt ca este singurul aeroport nesubventionat din Romania. In fine, acum au inceput sa-l subventioneze putin, ca sa atraga alte low costuri. deci cluj si mai ales tg mures sunt populare, dar pe pierdere. deocamdata, cel putin.
    mie mi-ar conveni si mai multe zboruri ne-low cost(pt ca unul este totusi, spre stuttgart). si spre alte destinatii, pt ca spre munchen si viena sunt multe (2 pe zi la munchen, unul pe zi la viena, astea in fiecare zi a saptamanii, lucru rar-inexistent, de fapt, cu o exceptie, cred, budapesta-tg.mures – pt low costurile din cluj, mures, timisoara si bacau, indiferent de destinatie), pt un oras de marimea si tara sibiului

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 136 queries in 0.423 s