Recorder publică o anchetă jurnalistică desfășurată pe mai multe luni, care arată ce busolă infectă e școala românească. Nu că nu-i învață pe copii să scrie, să citească, dar distorsionează valori precum adevărul și dreptul fetelor de …a nu fi vi0late.
Un profesor de 46 de ani de la un Colegiu Tehnic din municipiul Codlea, județul Brașov a acționat timp de cel puțin patru ani, între 2018 și 2022, ca un prădător s3xual printre elevele sale minore: a căutat să obțină avantaje s3xuale sau a inițiat relații amoroase de lungă durată, vizându-le în special pe adolescentele aflate în situații vulnerabile.
Puteți citi întregul articol aici.
Povestea, pe scurt, e că șmenul era să recruteze elevi din Vaslui pentru un program de învățământ la liceul din Codlea. Din echipa de recrutatori făcea parte însuși profesorul acuzat. Acesta se uita în ochii părinților vasluieni și îi convingea să își lase copiii pe mâna lor, la Codlea, promițând o educație aleasă, cu job-uri asigurate după terminarea liceului. Combinația era să își țină în viață liceul prin aducerea acestor elevi la Codlea. Acesta ar fi fost și motivul tăcerii celorlalți profesori, teama că un scandal le-ar termina acest program și și-ar pierde serviciul.
Căci de scandal se pare că se știa, individul afișându-se cu una dintre domnișoare pe față în cămin și pe facebook, prin comentarii. Există multe mărturii care susțin că profesorul e vinovat și că știa cam toată lumea. Într-un final, când presiunea reporterilor a devenit serioasă, proful a demisionat. Din motive personale.
A stat de vorbă cu reporterii Record, care i-au spus că poate foarte ușor să își demonstreze nevinovăția: să le arate telefonul și mesajele pe care și nu le-a trimis cu eleva respectivă. Proful zice că nu e vinovat, dar n-are chef să demonstreze. Ce concluzii tragem de aici?
Poate am mai văzut abuzuri s3xuale, măi lumeo. Deși ele sunt la fel de dezgustătoare și trebuie aspru pedepsite. Nu e omul ăsta primul sau ultimul libidinos din lume. Dar știți ce n-am mai văzut? O femeie care să se facă că plouă (cacofonie intenționată) când elevele din școala ei sunt pipăite. Uitați-vă la video-ul cu directoarea, în care stimabila afirmă în repetate rânduri că nu a auzit de așa ceva, deși însuși profesorul acuzat a recunoscut că au fost discuții.
O femeie matură, într-o poziție capabilă și menită să apere aceste fete le întoarce spatele. Închide ochii. Zice că nu știe. Cum, cum se poate așa ceva? Ce mesaj transmiți, doamna directoare? Ce înțeleg elevele tale, fetele care acum se uită și își fac cinci cruci de cum poți minți cu nerușinare? Ce reprezinți tu în școala românească, doamnă? Ești însăși personificarea indecenței și răului fundamental care li se întâmplă elevilor. În școală, nene, locul ăla unde părinții îi trimit să învețe carte, nu să fie fetele abuzate. Sau cum să se apere de libidinoși cu burta mare.
Vă mai las o dată articolul aici să îl citiți. Dacă e adevărat ce spun cei de la Recorder, găurile din școala românească sunt mult mai adânci decât ne imaginăm.
p.s. Madeleine Albright spunea că “există un loc special în iad pentru fiecare femeie care nu ajută altă femeie.”
Violeta
Eu as da-o afara pe tipa asta din invatamant in doi timpi si trei miscari. Iar parintii ar trebui sa ia masuri drastice…despre libidinos nu comentez pentru ca blogul asta n-ar suporta🙄
Monica
Dragă Miruna,
Ce rău mă doare perspectiva aceasta pe care am văzut-o la unii profesori de a vedea copiii, elevii, drept un rău necesar pe care ei trebuie să-l tolereze, să-l îngăduie în distinsa și superioara lor existență pentru a nu-și pierde catedra. Știu că nici ei nu sunt bine cu ei dacă ajung să adopte credința asta. Și totuși…abuzul e ceva la care nu ar trebui să ne acoperim ochii și urechile. Să ne înfășurăm în mantia gdpr-ului și să ne îndreptăm degetul arătător în alte direcții.
Fetele acelea nu “umblă aiurea” pentru că sunt depravate și rele, băieții nu consumă alcool pentru că s-au născut răi și nenorociți. Ar trebui să știm mai bine și să ne uităm la ce e în spatele acestor mecanisme și comportamente. Părinți, profesori, comunitate. Toți laolaltă.
Zilele trecute îmi povestea una dintre colege că diriginta băiatului său nu dorește nici măcar să discute cu ea pe tema unor ostilități verbale și agresiuni fizice la adresa copilului său din partea unui coleg de clasă. Preferința asta pentru metoda struțului e larg răspândită. Nu știu, nu văd, nu mă doare.
Educatorii, învățătorii, profesorii sunt până la urmă formatori și ar trebui ajutați să înțeleagă că învățarea nu trebuie să pună focus doar pe conținut, pe ce predă fiecare, ci mai cu seamă pe proces. Parte din acest lucru înseamnă și ce valori au și arătă în relația cu elevii.
Eu m-am simțit profund rușinată și dezgustată de felul în care au reacționat toți profesorii la acea discuție din cancelarie. Ușurința cu care se acopereau și se protejau, denigrarea demersului jurnalistic și al mediei în general, pasarea responsabilității către cei care au devoalat acest lucru…mă fac să cred că nu vor înțelege prea curând nimic.
Știu sigur însă, că nu toți profesorii sunt la fel și am speranța că aceste modele vor fi din ce în ce mai multe, chiar dacă nu la fel de mediatizate, deși ar ajuta enorm să fie arătate lumii.