Nippur Pharm Sibiu n-are nevoie de vânzări

Încă mă mai întreb dacă e reală treaba asta cu toată criza sau e o invenţie mediatică. Glumesc, evident.

Cu toate că, judecând după atitudinea celor de la Nippur Pharm din Sibiu, lucrurile stau cu totul altfel. Spuneţi că sunt rea să scriu despre asta pe blog, îmi asum. Sunt rea, domne, că m-a enervat atitudinea acestui lanţ de două farmacii din buricul Sibiului.

Să vedeţi. Ăştia există la noi în oraş dintotdeauna parcă. Tot de atunci există şi renumele lor de “scumpi şi de acri”. Adică, probabil a fost printre primele locuri de aici unde găseai un parfum de lux, “franţuzesc”, cosmetice de marcă etc. De asemenea, era printre puţinele locuri din Sibiu, unde vânzătoarele erau nişte acrituri, nişte înţepate, pe stilul vânzătoarelor de Bucureşti, care au acea atitudine de zici că măcar jumătate din mall e al lor. Atitudinea aia cu care se uită la tine într-o doară, indiferenţa aia dacă le cumperi sau nu marfa, la înălţimea căreia oricum nu te poţi ridica. Tu, ţăranul cu chef de cumpărături. ( Sunt curioasă contravaloarea a câţi mililitri din parfumurile pe care cu atâtea greaţă ţi le arată câştigă ele lunar!)

Ăştia în minunatele lor  farmacii vând mai multe chestii, eu aveam nevoie de un cadou. Aşa că am întrebat dacă există posibilitatea de a schimba obiectul cumpărat în 24 de ore. Cu ceva tot de la ei, doar alt model. Că voiam să fie surpriză şi urăsc cadourile de genul “alege-ţi ce-ţi place”. Dai dovadă de o altă implicare dacă îţi zdrobeşti creierii să te gândeşti ce i-ar plăcea celuilalt, dacă te cerţi cu vânzătorul, vedeţi, din astea…

Ăştia, cică: nu, nu se poate. Un acru de vânzător comunist, pe care-l ştiu de mică, un nenea cu mustăcioară şi ochelari mici pe nas, dar cu aere de savant. N-am nimic cu el personal.  Bun, ne ducem la următoarea farmacie (mama deja bombănea  “ţi-am spus eu”, dar eu mă încăpăţânam cu optimismul. Garantez că aşa ceva nu mi s-ar fi întâmplat în Bucureşti?! În fine…) La următorul Nippur Pharm, de peste drum de Împăratul Romanilor, dăm de o tanti cu atâta putere de răspundere cât o femeie de serviciu, care schimbă sulul de hârtie igienică: vai, da, vă înţeleg, dar patroana nu e aici şi eu nu pot să iau AŞA o hotărâre… şi pe ea nu am cum s-o deranjez.

După care, vrând să ne arate totuşi nişte modele, răstoarnă jumătate din cutie pe jos…

Atâta  mi-a venit o silă, că nici nu vă puteţi imagina. Noroc că nu mi-a plăcut nimic de la înţepaţii ăştia, că mai rău m-aş fi enervat. Tanti respectivă n-avea nici o vină, sunt conştientă. I-am mulţumit şi am plecat. Ne-a răspuns politicos: N-aveţi pentru ce! Chiar că n-aveam pentru ce…

Aşa că ne-am dus la un magazin din mall, lanţ mare în domeniul repsectiv, unde am găsit un tip foarte prietenos şi deloc agresiv. Ne-a ajutat să găsim ceva foarte frumos, sper acum să se şi potrivească.

Concluzia zilei: Nu ştiu câţi bani îi costă atitudinea asta pe cei de la Nippur Pharm din Sibiu, dar ştiu sigur că azi i-a costat o mie şi ceva de lei. Care au ajuns în buzunarul concurenţei. Şi mai ştiu ceva: un client mulţumit îţi poate aduce încă 3 clienţi, dar unul nemulţumit îţi alungă alţi 10! Iar blogul are puterea de a înmulţi nişte numere. Dar să nu facem socoteli…

Nu mi-o luaţi în nume de rău, dar se pare Nippur Pharm recidivează.

Articolul anterior

O lume de frustraţi

Articolul următor

Familia este o minune

23 Comentarii

  1. F

    huoooo! n-am luat niciodata de la ei, dar da. bine c-ai scris, sa stiu sa nu merg niciodata la ei.

  2. F, eşti în Sibiu sau faci mişto de mine?

  3. Valeriu

    Mmm dacă îi rău se usucă şi cade. Şi lor firma în cap. Bine că le-ai dat definitiva. Poate mâine în semn de respect pentru client închid afacerea cu ritual. :))
    Prin urmare viitorul este roz pentru farmaciile online, acolo nu sunt vânzători acrişori ci poze colorate şi informaţii frumos prezentate. 🙂

  4. Putine magazine mari mai au asemenea angajati. De obicei patesc asa la mag din cartier

  5. draga mea, sincer iti spun ca nu ma mira nimic din ce ai scris despre nippur pharm, am avut si eu o experinta neplacuta cu ei.
    dupa o perioada am aflat si de unde se trag aceste “aere” si “comportamente”. firma este detinuta de o distinsa doamna, sotie a unui om, la un moment dat foarte influent in sibiu (nu stiu daca si in prezent, dar banuiesc ca da). si doamna, care nu facea nimic toata ziua, a avut si ea o fitza sa aibe o parfumerie/farmacie de lux sau cum vrei sa spui in sibiu…zis si facut..sotul s-a conformat instant ca sa fie sigur ca astfel nu are “probleme” cu doamna lui. in acelasi timp firma e folosita ca si paravan si ca intermediar pentru alte afaceri ale distinsei familii – spun asta si pentru ca iti imaginezi ca la comportamentul si atitudinea personalului de acolo nu se pot incasa intr-o luna 5000 de euro, atat cat e chiria cel putin pentru spatiul din piata mare (iar afirmatia asta o fac din cele mai sigure surse).

    acestea fiind spuse domana respectiva nu este un bun manager, iar afacerea ei e doar o fitza paravan..asa ca nu ma mir ca oamenii se plang de servici si atitudine.

    mie cel mai rau imi pare ca s-ar putea sa fie straini care sa le treaca pragul si care s-ar putea sa generalizeze si sa catalogheze sibiul ca un oras..cu oameni acri

  6. eu

    Cu articolul asta nu ai lovit in Nippur Pharm; dimpotriva ai facut firmei un serviciu. Daca eu as fi patron acolo, ti-as multumi pt. feedback, le-as face o instructie vanzatorilor si apoi te-as invita sa ne evaluezi din nou. Dupa care probabil ti-as trimite si un cadou, daca evaluarea ar fi corecta.

    Deci probabil atat tu cat si Nippur Pharm sunteti pe drumul cel bun; chiar daca tu ai dat startul… 🙂

  7. Valeriu

    Şi după cum ziceam… :)) Linişte şi paravan 😛
    http://www.nippur-pharm.ro/cgi-sys/suspendedpage.cgi

  8. Valeriu, lasă asta cu respectivul site, că s-a întâmplat şi pe la case mai mari 😀

    Andrei Monenciu, exact. Singura concluzie e că li se rupe.

    sophy, exact asta îmi zicea în seara asta cineva. Că e de paravan.

    eu, mă îndoiesc, sincer. Dar mă bucură optimismul tău. Pentru o firmă care ar şti ce înseamnă “marketing” s-ar aplica. Însă mă îndoiesc să fie cazul.

  9. Nu sunt carcotasa, dar au pierdut 1000 de lei sau 100 :-s? Ca daca e cu 1000, ma mut in Sibiu si poate ne imprietenim :)) GLUMESC, evident. Imi plac cadourile si de aceea mi s-au facut ochii mari, mari cand am vazut 1000 de lei :”>

  10. Irina, ne imprietenim 😉

  11. sa vezi ce de clienti nu vor (mai) avea… 😀

  12. Asta demonstreaza ca nu toata lumea este in criza…

  13. ally

    Buna!
    Inteleg ca esti tare suparata si ai si de ce.Si pe mine ma deranjeaza ideile propagate de “lanturile” de famacii, care sub o tenta prietenoasa nu stiu cum sa faca sa scoata mai multi bani.O singura observatie am: nu sunt vanzatori,ci farmacisti sau asistenti de farmacie.Si chiar daca ideea de baza(de a ajuta pacientul) e puternic stimulata mai nou de targetul zilnic, institutia inca se numeste farmacie, ci nu un magazin oarecare.
    Iar rolul principal al farmacistului este de a elibera medicamente(de aceea se si fac 5 ani de facultate), cosmeticele reprezentand o activitate secundara.
    Oricum, intr-o farmacie in care comportamentul fata de pacienti/clienti este de asemenea natura, nu vor mai intra multi.Daca la un cadou s-au purtat asa, imi imaginez cum s-ar fi purtat daca aveai nevoie de un sfat pentru tratarea vreunei afectiuni.
    Cam atat am avut de spus.Toate cele bune.

  14. ally, acolo e şi optică medicală şi parfumerie, deci “farmacie” e puţin spus. În ceea ce priveşte pregătirea pe care trebuie să o ai ca să vinzi nişte rame de ochelari sau un parfum chiar nu am nici un habar.

  15. vai! sa vezi ce-am patit eu la nippur pharm-ul din Piata Mare! 😀 Am intrat prima data la Diverta, am luat un cos, m-am invartit pe-acolo, nu am cumparat nimic si am iesit. Am intrat in Nippur Pharm (care, btw, e tot timpul gol :D). Vanzatoarea face ochii mari, mari si ma priveste suspicios, cu sprancenele ridicate si urechile ciulie (i swear! 🙂 ). 0 ignor, ostentativ. Cand sa ma apropii de tejghea, ceva se interpune intre mine si ea: COSUL DE LA DIVERTA!! 😀

  16. :)))
    ai furat un coş? :p şi ce-ai făcut cu el?

  17. ugh, nu l-am furat!! m-am gandit ca s-o fi saturat sa stea intre carti asa ca l-am dus la parfumuri! dar nu i-a placut vanzatoare de-acolo si a vrut sa se intoarca acasa! 😀 eu m-am conformat, ce era sa fac?! 🙂

  18. paris

    pai nu ati vazut ce sigla are toata rupta asa se respecta marea doamna scutiti-ma ar trebui desfintat sa va fie rusine celor de la nippur

  19. client nemultumit

    Degeaba au marfuri de calitate ,sau pretind ca au,daca resursa umana nu este de calitate.De cand intri in magazin iti e evaluat portmoneul si tratamentul este pe masura puterii de cumparare pe care cred “doamnele” vanzatoare ca o ai. Rusine sa va fie!Poate ar trebui sa puneti un afis la intrare ca cei care nu au salar peste 3000 de lei nu sunt primiti in minunatul dvs magazin.
    Sincer am gasit ochelari mai de calitate si personal amabil si politicos in alte parti si sfatuiesc pe oricine sa ocoleasca a acest magazin intrucat acestor doamne le lipseste de profesionalismul si caracterul.

  20. client nemultumit

    Nu au caracter si isi trateaza clientii ca pe niste tigani!!

  21. In 2000 am fost socata de o astfel de attitude .
    Se pare ca nu o sa – mi treaca niciodata …mirarea .:(

    • articolul e scris în 2009, cei de la această farmacie au în continuare o reputația proastă, de asta a și fost reactvat articolul meu pe facebook de cineva. Eu însă nu aș mai scrie astăzi un astfel de articol, dar na, acum suntem în 2017.

  22. Julia

    Eu am avut două incidente cu aceasta farmacie acum câțiva ani. Mergeam acolo pentru consultație la oftalmologie, pentru că doar acolo avea consultații doamna Dr.Stoian la care merg de ani buni. Când ieșeam de la consultație farmacistele îmi cereau rețeta inventând diferite scuze. Eu naiva le dădeam iar apoi începea scandalul. Prima dată cand am fost acolo mi-au zis că nu-mi mai dau rețeta și că sunt obligata să-mi iau ochelarii de acolo… seriously??? Bineînțeles că nu am acceptat să-mi iau ochelari de fițe de acolo și am făcut scandal până mi-au dat rețeta. Apoi a doua oară când am fost acolo după câțiva ani, când credeam că s-au mai deșteptat “doamnele” doctorita mi-a dat un cupon de reducere pentru niste vitamine care puteau ajuta vederea și mi-a zis că pot avea reducere la orice farmacie cu acel cupon și chiar mi-a zis sa merg la Polisano. Când am ieșit din cabinet o farmacista mi-a cerut rețeta și mi-a oprit cuponul spunând că trebuie cumpărat vitaminele doar de la Nipur. Am făcut scandal, nu am rezolvat nimic și m-am dus la protecția consumatorului. În câteva săptămâni am primit răspuns la sesizarea mea și am înțeles că OPC le-a dat o amendă și farmacia și-a cerut scuze și mi-au dat vitaminele gratuit. Bineînțeles că nu am mai fost la consultație acolo și nu recomand la nimeni sa meargă la Nipur.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 171 queries in 0.179 s