(Care nu ştiţi despre ce e vorba: se lansează un magazin de haine în online, chestie care vrea să includă o campanie cu bloggeriţe. 3 articole, o şedinţă foto cu apariţie pe site şi în ceva revistă gratuită, răsplata -ţoale de 200RON, detalii la zoso)
Cum văd eu o campanie
Orice “chestie” pentru a fi de succes are nevoie să fie mai întâi “win-win-situation”. Căci compromisul de o parte a balanţei înseamnă compromisul şi de cealaltă, inevitabil. Nu e win-win, nu e Succes.
- Atenţie la start! Când construieşti o campanie, fii foarte atent la corelarea pretenţiilor proprii cu bugetul dispus. Altfel, e ca şi când te dai doctor, da’ tu habar n-ai în ce parte stă ficatul. E aberant. Forma nu naşte fondul.
- Pune-te întotdeauna în pielea celui care primeşte propunerea ta. Şi cercetează “drumurile” cu care îi este obişnuit piciorul. Că unii sunt perfect adaptaţi la pietre şi galop, în loc de asfalt şi 4×4, dar alţii ar putea face băşici în tălpi şi spume la taste, dacă-i duci pe-acolo.
- Analizează şi cântăreşte fiecare punct. Vezi ce presupune cererea ta. Cât efort obişnuit din partea bloggerului, cât efort suplimentar şi cât timp de investit. Ia alte campanii la puricat şi compară, căutând puncte comune. Ai multe de învăţat şi din greşelile făcute deja.
- Personalizează oferta. În funcţie de lungimea unghiilor, adâncimea decolteului sau culoarea părului. Că cine se mai uită la nişă, trafic şi feedburner în ziua de astăzi… :p
- Nu lăsa loc de interpretări. Oferă date exacte despre cum, unde şi cu cine se va întâmpla. “Marele premiu de la Otter” poate fi şi un şiret de pantof. Nu te baza pe imaginaţia mea. Apoi, şedinţa foto cu stilişti şi paparazzi sună a scufiţa roşie, nu îmi fie cu supărare. Ca să-mi dai dovada profesionalismului tău, dă-mi şi nume. Oameni pe care să-i pot vedea eu pe google că există şi sunt capabili de ceva mai mult decât de un pliant de Metro sau Takko.
- Nu-mi explica tu câte am eu de câştigat de pe urma ta. Că mă prind şi singură că acasă mă duc doar cu freza încleiată, rânjetul încremenit, vreo trei articole pe blog şi un mic suvenir. Unde primele trei erau din start ale mele.
Banii. 200RON?! Poate euro. Poate 2000. Poate altădată.
Sau nici măcar bani, ci produse. Comparabil cu cei care mi-au trimis pizza şi am scris despre ea. Dar mai întâi am mâncat-o, să zic aşa. Acum, probabil mai trebuia să cerem şi de la părinţi nişte bani, ca să nu apărem la pagina 5 -“bloggeriţe în piele de găină” :p
Una peste alta, ar fi fost o experienţă măcar interesantă. Pentru mine, cel puţin. Că în sala de lectură sau în cabinet nu te trage nimeni în chip, eventual doar la răspundere. Aşa că soluţia mea a fost să boicotăm campania. Toate fetele. Ca şi cum panourile publicitare ar intra în grevă şi ăştia nu ar mai avea pe unde să-şi lipească reclama. Fără noi nu ar fi existat campanie. Dar unele răspunsuri au fost date prea repede şi altele, deloc. Poate altădată…
sorin
Trebuie sa se inteleaga ca bloggerii sunt oameni. Asa cum ei au pretentii asa avem si noi pretentii. Asa cum TV-ul cere mii de euro, asa ne cerem si noi pretul. Vrei nivel profesionist, plateste nivel profesionist. Nu suntem copii.
nina
Frumos argumentat, bine structurat, in fine, pe intelesul tuturor, poate mai mult al ofertantilor, pentru ca de partea bloggeritelor, ele intelesesera deja. Sau nu?
Felicitari Miruna!
Julia
Eu astept sa vad cine “se baga”…sa fie Dove de vina? 😉
copila blondă
sorin, şi vrem să fim trataţi ca nişte oameni mari! Plătiţi, pardon :p
nina, 🙂 mulţumesc frumos. Da, unele bloggeriţe înţeleseseră, altele sunt în interes de carieră. Când ai un blog pe nişa asta -moda- e oarecum de înţeles că te bagi.
Julia, Dove a plătit pe 3 posturi mai bine de dublu decât ăştia. Nu cred că încap în aceeaşi propoziţie.
fanel
S-au gandit ca e criza si pune careva botu si la 200 ron, o ciunga in par si 3 poze cu o savoniera de aparat foto:))
Bobby Voicu
Eu cred ca pentru blogurile de moda, care abia acum cresc si incearca sa isi faca un nume, oferta e ok. Pana la urma, cate bloggerite au sansa de a participa la un shooting?
Da, au targetat gresit, dar eu as scrie si gratis, daca as scrie despre moda, sincer sa fiu (vezi pasiunea mea pentru masini, care nu era inteleasa la inceput – “de ce nu iei bani gramada”? “Pentru ca imi place”).
copila blondă
fanel, acuma şi tu, oamenii au oferit.. Cine doreşte se serveşte.
Bobby, parţial corect. Fiindcă ei nu se adresează prin campania asta celor care urmăresc doar bloguri de modă, ci tuturor consumatorilor de bloguri, ţoale şi gagici. Oricum ar suna asta…
Plus, e ok să scrii, după cum zici, dar gratis o faci când vrei tu, nu când se fac alţii că te plătesc şi tu te faci că plouă.
Bobby Voicu
Dupa cum spuneam, au targetat gresit. Dar eu, daca as fi scris un blog de moda, acceptam. Negociam poate niste chestii suplimentare, dar acceptam 🙂
Buddha
Am spus şi o repet. În România abordarea suge, pentru că sunt angajate piariste cu ţâţele cât casa, dar cu lipsă totală de maniere şi orgoliu cât ţâţele…
Se putea organiza o întâlnire la o cafea, unde să discutaţi problema şi, eventual să ajungeţi la o concluzie. În blogosferă, bloggerii ştiu cum e mai bine, mai ales dacă te adresezi celor relevanţi, deci sfaturile lor, în materie de promovare, sunt cele care contează.
Gateste si Tu
buna seara !
am si eu o intrebare si sper sa primesc si un raspuns.
as dori sa facem un schimb de linkuri am si eu un blog specializat pe retete culinare ( http://gatesti.blogspot.com )
astept raspunsul printr-un comment
copila blondă
Bobby, noroc că nu scriu blog de modă, că îţi dai seama ce m-aş fi ofticat acuma! :p
Buddha, cred că e o diferenţă între abordare ca formulă de comunicare şi oferta conţinută în abordarea respectivă. Că nu PRiţele studiază bugetul şi fac oferta. Sau greşesc?
Găteşte, nu vezi că eşti penibil şi pe lângă subiect? Iar lenea ta de a-mi căuta adresa de e-mail pe blog nu se premiază cu schimb de link. Deci, necâştigător. Mai încearcă.
Buddha
Nu ştiu cine stabileşte bugetele, dar piaristele sunt cele ce se asează picior peste picior în faţa şefului şi susţin că 200 de lei este o sumă rezonabilă în mediul online. Ăla nu ştie cu ce se mănâncă, deci ar putea spune că-i dă şi 5 lei pentru bloggeri, dar asta nu înseamnă că ea trebuie să şi continuie un astfel de circ.
Fac pariu că tipa respectivă nu a auzit vreodată de campania voastră de pe Facebook, la produsele Dove, sau de scandalurile anterioare în care au fost implicate piariste cretine, aşa că toată vina e a ei, a omului neinformat, dar cu gura mare…
BetInvest
Cred ca daca ai pune pe blog unele poze cu tine traficul ar creste. Exista multi curiosi care vor sa vada o blonda care gandeste….in special arabi!:)
zoso
uite ceva dulce, de ziua ta http://www.dailybusiness.ro/stiri-new-media/marius-ghenea-a-investit-200-000-de-euro-intr-un-mall-online-27056
copila blondă
pfff, şi din puţinul lor au vrut să dea şi altora…
brusc ma simt f prost ca mi-am pus macar problema daca sa accept sau nu