Am avut un copil care nu a venit cu cea mai mare medie la clasa a 9a și a luat bacul printre primii, mi-a zis directoarea. ”De fapt, efortul nostru cel mai mare acolo este.”
Mi-a plăcut mult perspectiva asta. Așa am și simțit această școală, că nu e numai muzică și dans, ci e și spre performanță. Nu neapărat stilul meu, care e mai flower-power (salut toate traumele și pe prima teză la română), dar am vrut să înțeleg mai bine. Sigur că e ușor să vorbesc, fiindcă am fost un copil olimpic spre tocilară, am cel puțin un copil care-i nu numai deștept, ci și Responsabilitatea în persoană, deci nu prea am emoții la capitolul performanță. Orice o mai însemna ea în zilele noastre.
Am fost în vizită la Genesis College și vreau să vă povestesc despre asta
Dacă vreți să vă dați acolo copilul, vă încurajez să căutați părinți cu copii care deja frecventează, dar poate o să vă fie de folos și informația care urmează. Și dacă nu aveți nicio intenție în sensul ăsta, poate citiți doar de curiozitate să vedeți cum se învață într-un colegiu privat din capitală.
Mai întâi -ce am văzut eu, apoi – răspunsuri la întrebările dumneavoastră, cu liniuță, ca la școală.
Genesis are de la grădiniță la liceu, cu o vechime de 25 de ani pe piață. Cel mai tânăr e liceul, bineînțeles, dar deja se laudă, de exemplu, cu o absolventă care studiază dreptul în Elveția, altcineva -drept internațional la Cambridge, arte in Olanda, medicină, business, drept în România, toți au ajuns unde și-au dorit.
Două vorbe despre ce-am văzut eu acolo
Mă emoționează copiii mai mari decât ai mei de fiecare dată. Am senzația că mă întâlnesc cu viitorul. Vreau să fiu pregătită pentru asta. Sentimentul meu e că am tot 15 ani, dar buletinul mă contrazice.
Cunosc atât de puține lucruri despre lumea în care cresc copiii noștri, încât mă ia cu fior pe șira spinării. Nu vreau să rămân în beznă. De câte ori e vreo chestie legată de școală, a copiilor mei sau a altora, sunt prezentă. Sunt toată ochi și urechi, ca un burete care absoarbe.
Știți care a fost primul meu sentiment când am intrat acolo? Frică.
Am văzut copii de clasa a 5-a care vorbeau într-o engleză impecabilă despre agricultură! Mai lasă-mă să stau, i-am zis doamnei care îmi era ghid prin școală, vreau să-i aplaud la final de prezentare. Îmi place să văd niște copii deștepți, care au capacitatea să facă agricultura un subiect despre care să aibă o părere. Câți adulți sunt capabili de asta?
Deci frică. Este reacția vegetativă pe care o are un elev produs de sistemul de învățământ clasic de pe vremea noastră. Când trebuia cu orice preț să fii primul, să fii bun sau mai bun decât colegul. Când să știi carte era singura ta șansă. Noi așa am crescut, eu și acum visez că dau bacul doar dacă-mi menționează fiu-meu ceva de note.
Traumele ne strigă prin vise.
Și am simțit frică: ce deștepți sunt copiii ăștia, oare ai mei cum vor face față? Îmi venea să-i înscriu la încă vreo 5 opționale fix în momentul ăla.
Pentru ce ne pregătim noi, de fapt, copiii
Adevărul e că nimeni nu știe. Mai este important în era inteligenței artificiale să știe limbi străine? Ecuația de gradul 3 și 4? Matrici și geometrie? Calculatoare? Cred că viitorul se cam distrează când ne vede fierți pe robotică și programare.
Sistemul de învățământ la Genesis e programa românească cea clasică îmbogățită cu elemente internaționale.
Școala e acreditată. De exemplu, în clasa a 10-a, copiii au posibilitatea să aleagă dacă merg pe bacul românesc sau pe varianta lui internațională.
Sunt sprijiniți și incurajați să ia decizia cea mai bună, că li se oferă posibilitatea să discute cu consilieri vocaționali. Clasa a 10-a se finalizează cu o ceremonie- Personal Project- unde sunt invitati si parinții, si diferiti mentori, si personalităti care, alături de profesorii lor, le oferă feedback pentru proiect. E o primă încercare lucrativă realistă prin care își pun în valoare ce au învătat, o simulare a ceea ce ar putea să facâ in viitor, ca profesioniști intr-un domeniu. Sunt expuse idei de afaceri, roboți, experimente de cercetare in domeniul psihologiei, experimente gastronomice, stiintifice sau proiecte cinematografice, creații de modă, toate fiind pregătite cu multă implicare de către elevi si prezentate interactiv.
Se pune mult accent pe interdisciplinaritate. Și pe învățarea prin joacă, prin artă, prin muzică, prin sport.
Ce înseamnă asta, i-am rugat să-mi dea un exemplu.
Fabula. Când o studiază la română, pictează măști la arte.
Și fac o piesă de teatru poate pe ceva cântece la muzică. Adică iau o temă și trec prin mai multe materii, ca să le intre -cum ar veni- în sânge. Să înțeleagă din mai multe unghiuri.
Apoi felul în care se lucrează e pe proiecte.
Asta sună bine, explicați-mi mai multe.
Fiecare clasă are un proiector deasupra tăblii, școala e destul de bine dotată. Se fac multe workshopuri, prin care copiii pregătesc în echipe diverse subiecte, pe care le prezintă apoi în fața clasei.
O fetiță zicea că s-a trezit de la ora 5 să-și termine prezentarea.
Nu știu cum e pentru dv, dar în era copy/paste și chat gpt, cred ca oamenii să nu treacă informația doar prin clipboard, ci și prin creier.
Exemplu: programele pe care liceenii le organizează pentru copiii mai mici de la școala primară
Îi invită la liceu, le citesc povești, scriu împreună scrisori pentru moș Crăciun, îi ajută să facă diferite prezentări, și beneficiile sunt de ambele părți. Sunt emoționați și cei mici și cei mari și crește empatia.
Proiecte de echipă pentru cei mici
copiii de la grădiniță și cei de la nivelul primar pot exersa abilități practice, de viață în Friendship City (Orașul Prieteniei), orășelul lor unde pot deveni membrii unei adevărate comunități. Aici găsești un magazin, o stație de pompieri, supermarket, spital, secție de poliție, un restaurant, chiar și o grădină cu diverse plante ornamentale și aromatice (folosind de aici menta pentru a prepara limonada).
Copiii își împart roluri și responsabilități, învățând să colaboreze, să comunice și să rezolve tot felul de probleme care apar într-o comunitate.
Proiectele devin și mai valoroase prin implicarea unor diverși parteneri, specialiști în diferite domenii.
Alături de ei copiii au învățat să planteze și să îngrijească plantele, inclusiv să folosească o sapă sau o lopată, iar cu această ocazie, au putut observa etapele de creștere de la sămânță până la fruct. Au putut mânca și roșii, din propria recoltă. Acum se pregătește o grădină de mirodenii și un nou spațiu verde. De altfel, Săptămâna Verde a dat startul în această primăvară la o mulțime de acțiuni și proiecte.
Copiii au un fel de uniformă: tricou sau cămașă plus sacou sau bluză cu sigla școlii. Înțeleg că la liceu e mai relaxată treaba cu uniforma, dar ăștia mici din gimnaziu purtau.
Cum arată școala
Eu am vizitat doar gimnaziul. Sunt 3 niveluri, unele clase sunt mai mici, altele mai mari, toate au ferestre mari cu lumină naturală și jaluzele pentru protecție de soare. E important aspectul ăsta.
Există și la demisol niște laboratoare, eu l-am vizitat pe cel de biologie și m-am pozat cu domnul schelet de serviciu.
Curtea de lângă școală e foarte mică, dar au o sală de gimnastică și una mare de sport, în interior și un teren mare de fotbal cu, atenție, acoperitoare. Mă rog, e un cort, cert e că se poate face sport indiferent de vreme. Iar eu nu-mi fac griji de ploaie, ci mai ales de soare. Protecția solară a copiilor în orele de sport și în pauze mi se pare un subiect care ține de siguranța lor și de sănătate. O școală care nu se îngrijește de asta poate fi acuzată de iresponsabilitate. E ca și cum ar lăsa copiii să alerge bezmetici pe autostradă, sperând că nu-i nimerește nicio mașină. Surpriză, razele soarelui nu-i ratează niciuna. Pe de altă parte am înțeles că se pregătesc să deschidă un sediu și mai mare, în apropiere.
Nu mă porniți. Ce vreau să zic e felicitări că s-au gândit la asta!
Aici era micuța bibliotecă a școlii, cu cărți și copii adevărați acolo! Aici sunt niște desene de pe pereți. Cele mai frecvente desene de la noi din casă sunt cu Titanic și mulți lei, deci mă pregătesc pentru ce urmează. Sala de muzică, toată chitara e adevărată. Laboratorul de informatică
5 întrebări de la cititoare:
1. Se face religie?
Religia este o materie opțională în toate școlile. Fac doar cei care optează.
2. Ce program de tabere au? Cate excursii organizează in timpul anului? Am auzit ca sunt cei mai buni din oras la partea asta.
Genesis College oferă un program divers de excursii și tabere tematice, organizate în fiecare vacanță intermodulară atât cu program național, cât și internațional.
Au fost printre primii care au organizat activitățile recreative tematic, în legătură cu disciplinele de studiu. Sunt organizate și tabere culturale, sportive, dar și de tehnologie sau muzică. Excursii se fac tot timpul anului și sunt foarte apreciate de copii, atât cele în țară cât și cele în străinătate.
Au și parteneri cu care organizează la cerere excursii și tabere de studiu, pentru cei care vor să studieze în afara țării.
3. Si…cat e halatul? Halatul cat costa? adică taxa de școlarizare
Taxele sunt prezentate la vizita pentru prospectarea înscrierii, iar în unele cazuri copiii primesc burse vocaționale, la liceu. Mai mult, taxele pot fi individualizate uneori, în funcție de diferite cerințe speciale, sau în funcție de ce program aleg copiii, național sau internațional. În ansamblu, taxele de la Genesis sunt acum între cele mai mici din eșalonul școlilor de top, probabil vor crește în viitorii ani, dar în prezent reprezintă o oportunitate pentru cei care își doresc să beneficieze de cele mai ridicate standarde de pe piață, cu o ofertă completă, ce cuprinde pe lângă programul național și toate nivelurile educaționale de la International Baccalaureate (IB) (Primary Years Programme – PYP, Middle Years Programme – MYP și Diploma Programme – DP). Este una dintre cele 3 școli din România care oferă toate 3 programele IB.
4. Ce rezultate recente au la bacalaureatul internațional?
Anul trecut a absolvit prima generație de liceeni, iar promovabilitatea la examenul de bacalaureat, sesiunea iulie a fost de 100%. Elevii care au absolvit sunt studenți la facultăți importante din România sau străinătate.
Anul acesta va absolvi prima generație de elevi care au fost înscriși în Diploma Programme și vor susține bacalaureatul internațional.
5. Ce procent de promovabilitate au la bacalaureatul românesc? Ce procent din elevi încearcă?
Promovabilitatea a fost de 100%, dar cred că mai interesant este să ne uităm la rezultatele copiilor, la alegerile pe care le-au făcut pentru universități. Genesis are un program foarte bun de mentorat pentru alegerea universităților, au parteneri educaționali care îi îndrumă pe copii (eg. IntegralEdu, European Universities Consortium, Premium Edu etc), primesc adesea vizite ale universităților din România și din alte țări, organizează evenimente cu diferiți vorbitori – personalități din diferite domenii (cultură, jurnalism, mediu de afaceri), internship-uri și schimburi de experiență internaționale – așa încât la momentul susținerii bacalaureatului copiii știu ce își doresc și își cresc șansele de reușită pentru cvă vor fi avut acces la mai multe perspective și primit sfaturi foarte utile.
Concluzia mea:
Îmi place că e o școală privată cu tradiție (în București sunt multe foarte tinere, care nu știi cât o să supraviețuiască). E bine că are și liceu, deci copilul se poate baza pe continuitate. Îmi place partea asta cu tehnologia și învățatul interdisciplinar, bazat pe chestii practice și proiecte. Copiii pe care i-am văzut își puteau exprima părerea deschis, aveau simțul umorului și puteau vorbi în engleză despre agricultură (scuzați-mă, dar încă nu-mi revin după asta, eu făceam eforturi să vorbesc despre Moromote)
Apreciez partea cu uniforme.
Și că directoarea a răspuns sincer când am întrebat-o de bullying: ne străduim, doamnă. N-a zis că nu există așa ceva la ei în școală, fiindcă ar fi fost un hocus-pocus. Mi-a povestit că în noiembrie au luna toleranței, dar că, legat de subiect, mai ales se străduiesc să aibă reacții.
La gimnaziu mi-ar fi plăcut o curte mai mare, în rest, multe puncte bonus la mine au câștigat cu protecția de soare peste terenul de fotbal. Iar la parterul școlii este un Mega mare, deci practic nu poți niciodată rămâne fără lapte 🙂
Vă mai las o dată link, găsiți la ei pe site și mai multe informații. Dacă aș fi în căutare de școală privată în București și mi s-ar potrivi zona, cu siguranță aș săpa mai departe.
Alexandra
Copiii mei merg la o școală privata (in afara Bucureștiului), plus am vizitat recent alte 2 școli private și una de stat. Din toate experientele mele in acest domeniu din ultimii 5 ani, pot să zic ca cel mai mult contează profesorii. Da, e importanta programa, activitățile extra, acreditarea școlii, facilitățile, etc. Dar dacă nu ai profesori buni și implicați, restul chiar nu mai contează. Ar trebui întrebați părinții de acolo (si profesorii) dacă profesorii de acolo sunt mulțumiți de job-ul lor, dacă sunt plătiți corespunzător, dacă sunt tratați cum trebuie de către management. Dacă profesorii nu sunt mulțumiți, asta se reflecta asupra copiilor. Ai fi surprinsa sa afli ce salarii mici au unii profesori în școli private.
Miruna
Asta e un punct de vedere foarte important. Plus ca, in general, e o criza de profesori si invatatori. De asta, multi pleaca si altii vin. E importanta continuitatea? Si aici parerile sunt împărțite, eu as zice ca macar la inceput, este importanta
Oana
Sora mea are baietelul in scoala primara la Genesis si dupa un an cauta alta scoala, este foarte dezamagita. Profesori extrem de rigizi in stil traditional, cu o atitudine dezamagitoare, avand in vedete taxele cerute. De evitat. Nu este deloc ce pare din exterior.
Andreea
Fiica mea a fost 11 ani la Genesis – 2 ani gradinita plus 9 scoala. Nu e o scoala perfecta dar cred c-a fost cea mai buna alegere pentru copilul meu. S-a dezvoltat frumos, cu incredere in ea, a dezvoltat relatii frumoase si sanatoase cu adultii din scoala – incepand cu dna Mariana de la bucatarie pana la dna directoare. A ramas cu prieteniile dezvoltate de-a lungul timpului in scoala, din punct de vedere emotional am fost multumiti.