5 pași pentru a opri mașina în siguranță când una dintre anvelope explodează la viteză mare (p)

anvelope miruna ioaniAm scris inițial ”cum să nu mori la volan când una dintre anvelope îți explodează la viteză mare”, dar nu voiam să vă sperii din titlu. Aceste informații ar trebui să fie parte din școala de șoferi a fiecăruia. E drept că mi-am luat examenul din prima, dar am fost destul de tocilară și nu-mi amintesc să fi fost vreo lecție de genul. Sper să primesc acum multe comentarii de la oameni care-mi spun că sunt o … amnezică și că există un întreg capitol despre anvelope. Plus cum să reacționezi în situații de criză.

 ”Viteză mare” e așa relativ. ”Mare” față de ce?

Vă zic eu: față de cât timp și spațiu ai de frânare. Că orice-i peste 30km/h poate fi viteză mare, când ți-a sărit un copilaș în față și vrei să-l lași în viață. Am plătit în Anglia o amendă cu participarea la un curs de condus preventiv, pe care n-am să-l uit niciodată. Doar v-am zis că-s tocilară.

Legat de explozia de anvelope, să știți că nu prea contează dacă ești în Trabant sau într-o navă spațială. Altfel, pașii sunt aceiași chiar dacă sunt  anvelope all season:

1. Fii pregătit: Calm și mâinile pe volan

10 și 10 sau 2 fără 10. Imaginează-ți un ceas. Asta e poziția corectă a mâinilor pe volan. Și e importantă exact pentru situații de urgență. Mai importantă decât să ții cafeaua, telefonul, butonul de dat muzica mai tare. Când te lovește neprevăzutul la volan, îți dorești să ai toate mâinile și toți ochii acolo unde trebuie.

2. Ia laba de pe frână!

Scuzați-mi franceza, mă străduiesc să fac acest text memorabil. Nu apeși frâna și nu tragi de volan, că destabilizezi mașina și mai tare. Sunt două greșeli care pot fi fatale.

3. Continuă deplasarea

Păstrezi banda și direcția. Controlul e foarte important. Mergi cât mai drept posibil. Mașina va încetini oricum din cauza exploziei de anvelopă.

4. Schimbi în viteză inferioară.

Asta, dacă ai cutie de viteze manuală. Ajută la încetinirea mașinii. Dacă ai automată, rămâi în D (drive), nu schimbi nimic, nu apeși frâna.

5. Când ajungi la 50km/h, poți apăsa ușor frâna până mașina se oprește.

Ceea ce doresc pentru toată lumea. Să ajungă în siguranță aasă.

Acum distribuie pașii. Poți salva o viață.


Articol realizat cu sprijinul anvelope.ro.

Articolul anterior

O zi din viața unei mame care ajunge cu pulover pe 28 de grade și cu copilul la poliție, în pijamale

Articolul următor

La ce n-am fost atentă când am închiriat un apartament în care să locuiesc cu doi copii mici

7 Comentarii

  1. adnana

    Miruna, si eu am invatat la scoala de soferi (demult) ca pozitia corecta a mainilor e la 10 si 10.
    Dar, de fapt, am aflat recent ca pozitia corecta a mainilor la volan ar fi la ora 9 și la ora 3.
    Eu nu conduc momentan, dar imi doresc sa reiau condusul, asa ca, pentru a prinde curaj sa iau cateva ore de condus, am urmarit mai multe filmulete pe youtube facute de instructori auto.
    Cu mainile pozitionate la ora 9 și la ora 3 avem un control mai bun asupra volanului si il putem manevra prin impingere, nu prin tragere. Nu vom simti nevoia sa luam mainile de pe volan la viraje si vom putea controla volanul bine la miscarile bruste facute pentru a evita un obstacol. Volanul are chiar doua mici adancituri in aceste zone pentru degetele mari ale mainilor.
    Pentru cine are timp sa urmareasca, aici explica Silviu Toma (BMW Certified Driver Trainer; instructor auto de condus defensiv si sportiv). Incepand de pe la minutul 31:50 sunt explicatii despre cum se tine volanul:
    https://www.youtube.com/watch?v=69z7u2f3Nug

    • Super precizare, mersi! Cred ca oricand sunt bune ambele maini pe volan decat una singura, dar e bine sa le tinem si corect, dexi mersi

    • Alice

      Și eu acum 12 ani când am făcut scoala de șoferi mi s-a zis de poziția ” și un sfert/ fără un sfert ” deci tot 3/9.

  2. Roxana

    Chiar a fost ca un episod dintr – un film!
    Miruna, ai super puteri! Eu credeam despre mine ca pot face milioane de chestii… Acum, nu mai cred!! ❤️

  3. Denisa

    Saru’mana pentru sfaturi!
    Nu exista capitol de anvelope si situatii de criza la scoala de soferi, deci nu esti amnezica.
    In Canada, fiica-mea a trebuit sa faca pentru modulul de teorie 9h00 de prezentari pentru cauzele frecvente de accidente si masurile preventive.
    Si-a dat ochii peste cap zicand:
    Jesus, 9h00 despre accidente, eu am venit sa invat sa conduc aici nu sa tremur de frica cand conduc.
    I-am spus ca dupa 20 de ani de soferie, mie mi se par cele mai importante 9 ore.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 131 queries in 0.416 s