Scaunul de mașină al copilului meu – review Axkid Duofix în Peugeot 207

(prima poză cu Tudor în scaunul auto, în casă. Încă era prea mic.)

Vă spun din start că acest articol nu este plătit, este scris din capul meu și după o experiență de aproape un an și jumătate cu acest scaun, nu cu altul. După ce-am trecut printr-un accident (minor) cu acest scaun, nu cu altul.

Am inclus în articol frânturi din lungile mele conversații cu Maria Apetrii, doamna Axkid România, care m-a ținut de mână în tot timpul alegerii, instalării și folosirii scaunului. Sunt explicațiile ei pentru mine personal, nu sunt comunicate de presă ori compuneri menite să vândă ceva. Nu e un articol compus în calitate de vreun expert, ci din postura unei mame care a căutat și ales pentru copilul ei ce a crezut că e mai bun și care a adunat informația pe care a strâns-o pentru uz personal, într-un articol care sper să vă lămurească pe cei în căutare de scaun de mașină pentru copilul vostru. Cea mai mare comoară. Știu că vreți să o păziți ca pe ochii din cap.

Scaunele Axkid Rear Facing pot fi utilizate până la vârsta 6-7 ani (125 cm înălțime), sunt de cinci ori mai sigure față de scaunele Front Facing și cresc șansele cu 75% ca un copil să scape fără rani grave din accidente de mașină.

Cum l-am ales

Știam puține lucruri despre scaunele de mașină, dar suficient de multe încât să înțeleg faptul că un scaun de mașină pentru copil nu e o fiță și că e important să fie montat rear facing. Asta înseamnă cu spatele la sensul de mers.

Am intrat pe un grup de facebook foarte foarte util, se numește Rear facing prelungit, îl găsiți dacă dați click pe nume. Acolo există foarte multă informație bună, adminii sunt superdocumentați pe subiect, puteți pune întrebări sau căuta în istoric; e foarte probabil ca altcineva să fi avut aceeași dilemă înaintea voastră.

Mi-a influențat alegerea și faptul că o prietenă avea deja pentru băiețelul ei acest scaun și era foarte mulțumită. E foarte posibil să o cunoașteți pe această doamnă și să o îndrăgiți la fel ca mine. E Prințesa Urbană, doh! 😉 A scris aici un review propriu la jumătate de an de când l-a pus pe Ivan în Duofix și soțul ei a povestit cum se montează aici.

Ce dileme am avut

Dacă nu încape scaunul în mașină? – Noi avem un Peugeot 207, o mașină destul de mare încât să încăpem noi trei fără cățel și purcel, doar cu multă zacuscă de casă și găluște cu prune de la Sibiu. Dar ditamai scaunul rear facing? Era o loterie.

Dacă nu stă copilul cu spatele la direcția de mers? Atunci am dat banii degeaba și nu erau puțini.

Cât de important e sistemul de prindere ISOFIX? Ce, nu mai sunt bune centurile? Răspuns: ba da, doar că se pare că părinții greșesc mai des la prinderea scaunelor în centuri, așa că isofix-ul e o variantă mult mai simplă. Nu prea ai cum să greșești.

Isofix înseamnă că scaunul are două cleme cu care se prinde de o bară secretă, care se află în spatele banchetei din mașinile produse după februarie 2004 (sursa). Înțeleg că ISOFIX-ul duce până la 33 kg (greutate combinată a scaunului cu copilul), deci e de preferat să dublăm și cu un sistem de prindere în centuri când copilul a mai crescut. 

Ce îmi doream

  1. Să fie copilul în siguranță, cam asta cred că își dorește orice părinte.
  2. Să fie în siguranță.
  3. Să fie în siguranță.
  4. Noi nu suntem supersonici pe drumurile patriei, deși aproape facem naveta la Sibiu. Însă drumurile noastre durează, în medie, 6 ore, că asta-i viața cu un copil încă alăptat.
  5. Siguranța copilului în mașină nu are nicio legătură cu stilul de conducere al părintelui său. Fiindcă vine alt dobitoc și intră în tine și, salut, stil de conducere precaut. Nu are nicio relevanță faptul că aveți stickere pe spate cu ”baby on board”, nici că circulați cu 20km/h mai puțin decât în mod obișnuit, atunci când aveți copilul cu voi. Un părinte conștient și responsabil poate înțelege și accepta faptul că în momentul în care iese cu copilul din casă există o sumedenie de lucruri pe care nu le poate controla. Și mai există o sumedenie de măsuri de precauție pe care le poate lua în apărarea fizică a sa și a celorlalți călători.
  6. Îmi mai doream să doarmă copilul în scaun. Pentru că 6 ore București-Sibiu.
  7. Să nu transpire vara.
  8. Să îi placă rear facing.

Cum am procedat

M-am sfătuit mult cu Maria de la Axkid România, care a fost foarte foarte amabilă, atât de amabilă încât am ajuns să avem și alte povești de mame obosite, pe care le prindea 2 noaptea pe mess. Eram între Minikid și Duofix.

Ea mi-a zis așa: Minikid ocupă mai puțin spațiu și e mai ieftin; Duofix e mai mare, mai scump și mai greu, dar poate fi întors și front facing, în cazul în care copilul nu se adaptează.

Am socotit rapid că diferența dintre ele costă mai puțin decât un scaun nou-nouț front facing, în cazul în care nu mă puteam înțelege cu copilul (pe vremea când el avea 9-10 luni și noi căutam scaun, luam în considerare și această variantă, între timp nu mai cred asta, îl cunosc și mă cunosc suficient încât să știu că facem noi cumva să găsim o soluție, să ne înțelegem la final).

Deci rămânea problema spațiului din mașină.

Așa că, Maria ne-a trimis și Minikid și Duofix, să le testăm în Peugeot 207.

Poza asta e în casă. 🙂 Ne-am dat seama că încă nu era suficient de lung copilul pentru a fi montat (cum sună :))) în scaun, deci l-am mai lăsat în scoică o vreme.

Comparația cu Maxi Cosi: pentru a oferi siguranță maximă, cei de la Axkid au decis utilizarea centurilor laterale pentru că scaunele Axkid pot fi utilizate rear facing până la 25 kg.

Avantaj: Faptul că scaunele Axkid pot fi utilizate rf și între 18-25 kg mi se pare un plus extraordinar pentru că foarte puțini copii păstrează o poziție corectă în scaun ff  după 18 kg, la aproximativ 4 ani cu centura de siguranță a mașinii.
Asta înseamnă că poți păstra scaunul instalat rf până când ești sigur că al tău copil are o postură corectă ff cu centura mașinii ( nu scoate mâinile , etc)

Eu oricum sunt setată pe rear facing dar am întâlnit mulți părinți care au regretat că au luat un scaun rf limitat la la 18 kg și au fost nevoiți să își întoarcă copilul ff înainte de 4 ani.
Sau la 3-4 ani faci un nou efort pentru achiziționarea unui scaun rf până la 25 kg.

-Maria Apetrii, Axkid

Prima instalare ne-a luat cam o oră. A durat până am identificat punctele de prindere și până ne-am dat seama ce ajustări putem face. Aveți aici clipurile de instalare pe care le-am folosit. Bine, mai mult soțul, eu am fost responsabilă cu dat indicații :p

Am păstrat Duofix-ul

Încape minunat în Peugeot, cu scaunul din față împins la maximum. Oricine se urcă la noi în mașină e atenționat să-și țină genunchii la piept, fiindcă ne strică instalația dacă mută scaunul. Nu e o problemă, foarte rar circulă cineva în dreapta șoferului. De obicei, acolo stă zacusca.

Pe Minikid l-am împachetat și trimis înapoi frumos și gratuit. Cei de la Axkid au retur în 14 zile și din când în când fac promoții cu retur gratuit, urmăriți ofertele lor.

Ce îmi place

  1. E un scaun care știu sigur că ne va ține până la 6-7 ani.
  2. Mă scutește de o cheltuială pe alt scaun când împlinește 3-4 ani sau depășește 18 kg și știu că e în siguranță în continuare.
  3. Că vede copilul pe lunetă și pe lateral, iar pe cât crește mai mult, pe atât vede MAI BINE.
  4. Nu ar fi trebuit să îmi fac griji legate de ”dacă nu stă cu spatele la sensul de mers?” STĂ. Fiindcă e singura lui opțiune, așa s-a trezit, acolo e locul lui în mașină.
  5. Transpiră mult mai puțin decât în scoică. Acum ne-am luat și o husă specială de vară, cu aerisire, în care tot transpiră, dar măcar o poți da jos la jumătatea drumului 🙂 Noi folosim doar partea de sus.
  6. Serviciile vânzătorului. Transport rapid și serios, retur în regulă, nota 10 cu felicitări.

Ce nu îmi place

  • Că nu am putut testa scaunele în vreun magazin. Maria mi-a explicat că asta, din cauză că nu e ușor să găsești un magazin care să prezinte satisfăcător scaunele. Iar ei înțeleg că asta nu e o joacă de copii.  (Ceea ce îmi amintește de un reportaj făcut în SUA, când jurnalistul a cerut ajutorul a 100 de vânzător cu instalarea scaunului în mașină și o proporție covârșitoare a instalat scaunul GREȘIT. Ceea ce pune la risc viețile acelor copii și poate păcăli părinții care stau liniștiți că scaunul e instalat corect. Deci nu, nu e o joacă de copii.)
  • Că îi cade capul în somn, deși înțeleg că de asta se plâng toți părinții, indiferent de ce tip de scaun au instalat.
  • Că nu poți schimba înclinarea scaunului. Noi l-am pus în cea mai înclinată poziție, folosind o pernă pentru unghiul de înclinație (nici bancheta din Peugeot nu e dreaptă). Între timp, ne-am obșnuit cu asta, Tudor adoarme când îi este somn în aproape orice condiții :p Vedeți aici la ce mă refer:

Testele ADAC ce zic?

Oricine dorește poate primi de la mine un document cu rezultatele detaliate ale testului ADAC pentru Duofix (care nu are un scor extraordinar). Normal că am întrebat-o pe Maria Apetrii, Axkid România:

Scaunele care au ambele opțiuni de instalare rf/ff (rear facing/front facing) au rezultate mai slabe la testele realizate pentru instalarea front facing.
Greutatea și construcția le dezavantajează pentru instalarea front facing.
Recomandarea mea ar fi utilizarea unui scaun exclusiv rf până la 25kg și apoi utilizarea unui scaun înălțător până la 36 kg.
Desigur mulți părinți își doresc un scaun care să poată fi utilizat rf cât mai mult dar și cu opțiunea de ff.
Instalat cu spatele la direcția de mers este la fel de sigur ca un scaun care a trecut Testul Suedez de Siguranță.
Axkid Duofix nu a fost testat de VTI pentru că Testul Suedez de Siguranță testează doar scaune care pot fi instalate exclusiv rear facing.

ADAC publică doar nota cea mai slabă pentru toate testele, în cazul Duofix nota de la siguranță afișată este cea pentru testul efectuat front facing la categoria 18-25kg.
La această categorie Duofix a fost comparat cu scaune mult mai ușoare creare special pentru utilizare cu fața la direcția de mers și e clar că va obține o notă mai mică la evaluare pentru că forțele care apar sunt diferite.

Am căutat un filmuleț cu Kiddy Guardian Fix, un scaun front facing cu notă bună ADAC și la reacția manechinului în impact nu observ mari diferențe față de reacția în scaun Duofix (din lateral). https://www.youtube.com/watch?v=eqFKuzlGAAs
Din păcate nu am găsit nici un filmuleț care să arate reacția manechinului din față pentru Kiddy.
Sau acest test de la min 00:12 https://youtu.be/pcuWzb1Fneg?t=10s

Dacă doriți mai multe informații

Îi găsiți pe cei de la Axkid pe facebook sau pe site aici.

Plus, cu ocazia târgului Baby Expo desfășurat în perioada 26-29 aprilie, la Sala Polivalentă din București, echipa Axkid lansează noile scaune Move și Minikid. Probabil pe unul dintre astea două le-aș alege acum, dacă aș mai fi în situație.

Două vorbe despre ce au nou:

Scaunul Axkid Move vine cu protecția inovativă împotriva impactului – ASIP (Axkid Side Impact Protection), dezvoltat împreună cu un institut de accidente recunoscut în Germania, oferind cea mai bună protecție posibilă copilului în cazul unei coliziuni de impact lateral. Axkid Move este aprobat la categoria de 9-25 kg și a primit recenzii foarte bune de la mai multe institute de testare independente.

Noul scaun auto Axkid Minikid 2.0 vine cu protecția inovativă la impact – ASIP (Axkid Side Impact Protection), dezvoltat împreună cu un institut de accidente recunoscut în Germania, oferind cea mai bună protecție posibilă copilului în cazul unei coliziuni de impact lateral. De asemenea, are protecțiile de centuri detașabile și înclinare mai mare astfel încât poate fi utilizat mai devreme: începând cu 6 luni vs. 9 luni, la modelul anterior.

Axkid Minikid este omologat pentru categoria de 0-25 kg (aproximativ 125 cm, 6 ani) și a primit recenzii excelente de la mai multe institute de testare independente. Este aprobat Plus până la 25 kg, a primit premiul „Good Choice 2015” de la Folksam.

Vă las și oferta lor pe perioada târgului, poate vă tentează:

Îi găsiți la Sala Polivalentă până duminică, la standul E.25.

Am scris un roman. Sper să fie de folos cuiva. Drumuri bune cu soare și aer condiționat funcțional să avem!

Articolul anterior

Cum să-l scapi pe bărbatu-tău de nevasta cicălitoare care ai devenit

Articolul următor

De ce nu poate fi viața toată o vacanță?

  1. 883

    E super că ai scris toate astea. Îmi e de actualitate acum.

    0
  2. Miha

    Stii ce mi se pare incredibil? Reducerea de 650 de lei la scaunul rekid. Pe Amazon Franta costa 395€… la nici o oferta speciala… si inca o data ma enervez maxim de preturile din Romania…

    1+
  3. Nicola

    Super articolul! Inca o dovada ca am ales scaunul potrivit pentru piticul meu (tocmai ce am plasat comanda acum cateva ore😊).

    0
  4. mihaela

    Unde puneti bagajul in cazul in care mergeti la mare, la munte? Noi avem Logan MCV si e burdusit, pentru ca nu plecam fara carucior/ tricicleta, etc.

    0
  5. CristinaM

    Jumatate din persoanele cunoscute s-au uitat la mine ciudat fiindca am luat scaun RF, am primit inclusiv “sfaturi” ca e pacat sa nu vada si admire si bebele drumul…
    Am ales un scaun 0-18 kg fiindca mi-au placut treptele de inclinare, copilul a stat direct in scaun, nu am avut scoica si am avut norocul sa-l gasim la BabyBoom, adica l-am “pipait” inainte sa ma hotarasc.
    Producatorul nu recomanda montarea scaunului FF inainte de a a avea copilul 13kg.
    Dar, si cand o sa vina vremea sa-l schimb o sa cumpar tot unul care sa-mi inspire incredere si siguranta.

    1+
  6. I’m a simple girl, I see cute picture of Tudor, I hit like! <3

    2+
  7. super prezentare. Sa il folositi cat mai des, adica sa mergeti in vacante 🙂

    Pt cazutul capului in somn, eu am facut o perna subtire lunga pe care o fixez cu snururi pe centura (copila mea e deja la 138cm). Nu e o solutie 100% perfecta, dar ne-a imbunatatit mult viata :). O sa iti dau un email cu o poza cu ea, poate gasesti niste maini la fel de talentate ca ale mele sa iti faca 🙂

    0
  8. Dan

    Eu am aflat de scaunele rear facing de la Ioana si apoi m-am documentat intensiv pe grupul de Facebook Rear-facing prelungit Romania. Mi-ar fi placut Axkid, dar era mult peste bugetul disponibil. Am luat pana la urma un Britax Two Way Elite (permite RF pana la 25 kg), de pe un site din Finlanda.
    Nu dau link sau pret, ca poate nu este portivit la un articol care priveste brandul Axkid, oricum toate informatiile se gasesc pe grupul de Facebook mentionat mai sus.
    Fiica-mea (2 ani si 4 luni) foloseste acest scaun de la 9 luni, primul drum mai lung fiind la Sibiu, la Targul de Craciun.
    Ii place scaunul, stie ca nu plecam de pe loc pana nu sunt centurile fixate si doarme foarte bine in el. Scaunul se fixeaza cu centura masinii astfel, la montaj am putut alege o inclinare ceva mai mare, astfel incat la somn sa nu ii cada capul in fata.

    0

Leave a Reply

© 2007-2017 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 160 queries in 3.583 s