Sibiu: cel mai prost client-service, în capitala bunelor maniere

Nu am văzut nicăieri în România un client-service mai prost ca în Sibiu. E drept că aici m-am învârtit cel mai mult, dar totuși, felul în care reușesc să mă enervez în acest oraș nici nu se compară cu altceva!

Merg azi la un copy-center din capul străzii noastre din Sibiu, aveam de printat două foi nenorocite. Era ora 5. Intru, bună-ziua, îmi puteți printa și mie două pagini? întreb cu zâmbetul cât China, mergeam la cafea cu o prietenă pe care nu o mai văzusem demult.

-Durează jumătate de oră, îmi scuipă niște cuvinte printre dinți un tip cu burta rotundă și brațe păroase.

-Jumătate de oră? întreb.

-Asta am spus, nu?! Am de printat 1000 de pagini și am ajuns abia la 180. Jumătate de oră.

Mbooon, îmi zic, încă eram destul de binedispusă:

-Și până la cât aveți deschis? (deja socoteam în capul meu dacă am vreme să beau cafeaua și să mă întorc după).

-Până la 6. Dar nu garantez că mai găsiți pe cineva aici.

O flegmă între ochi, practic.

Anul trecut, în vară. Mă duc să schimb cauciucurile de iarnă, să le pun pe cele de vară. Anvelopele erau la un hotel din ăsta de anvelope (da, există așa ceva, costă 70 lei pe sezon și te scutește de o grămadă de zdroabă care implică încărcat/descărcat de cauciucuri supermurdare în mașina ta curată). Și cum noi fuseserăm plecați în Anglia, mașina nu a fost folosită, iar anvelopele mele stăteau la hotel de anul celălalt.

-Păi, nu ați mai plătit de 2 sezoane. Va trebui să plătiți, îmi zice dobitocul de la ghișeu.

-Știu, îmi cer scuze, o să plătesc acum tot ce trebuie.

Se uită în fișa mea de recepție a anvelopelor (pe care mi-au dat-o ei, idioții, anul celălalt. Conținea persoană de contact și număr de telefon, scrise clar, negru pe alb.) Merge după ele. Revine și-mi zice:

-Nu le mai găsesc. Nu știu unde sunt. Probabil le-am aruncat. În contract scrie, dacă nu plătiți 2 sezoane, avem dreptul să le aruncăm. Deci le-am aruncat.

Am luat foc.

-Cum, LE-AȚI ARUNCAT???

Le-a mai căutat dobitocul o dată, nu le-a găsit, am început cearta. I-am zis să caute contractul să îmi arate unde am semnat (știam precis că nu am semnat nici un contract, ba nici chitanță nu am primit de la deștepți). Ba mai mult, aveam copia după foaia lor de recepție a cauciucurilor, unde erau trecute clar și negru pe alb o persoană de contact și un număr de telefon. Care nu au fost folosite niciodată, nimeni nu a încercat să îmi ceară banii pe care îi datoram în schimbul să nu-mi arunce bunurile, nimeni nu m-a avertizat că le vor arunca la gunoi. Idiotul nu găsea contractul, zicea că ei nu mai păstrează nici contracte, dar îmi poate oferi la schimb, țineți-vă bine, să cumpăr un set nou de 4 anvelope, la care mi-ar face o reducere de 150lei întregi. Să mai îmi treacă supărarea.

Am luat foc.

Am cerut să vorbesc cu patronul, care a început el să mă amenințe pe mine. Nu mai înțelegeam nimic, doar i-am zis că fratele meu e avocat și să mă sune dacă nu vrea să îl dau în judecată.

Pe centru, la înghețată. Cer 2 bile de kinder. Asta e o înghețată albă cu un pic de ciocolată prin ea. Îmi pune băiatul, doar că nu clătește bine lingura aia de înghețată și, ce să vezi, în cornetul meu zac două bile roz de ceva. Îl rog frumos să îmi pună altă înghețată, fiindcă aia e plină de căpșuni, iar eu am comandat de kinder. Tipul se face că nu pricepe (sau chiar nu pricepe, ceea ce tot nu ar fi vina mea) și-mi spune că el kinder mi-a pus: Ce mai vreți, doamnă?! I-am explicat încă o dată că nu îmi place de căpșuni și că vreau doar de kinder, exact așa cum i-am cerut. La care-mi arată nervos cu un gest al mâinii spre bunătate de kinder corcită cu o scursură de căpșuni. Bleacs! Deja toți ceilalți oameni care stăteau la coadă se uitau la noi. Era o scenă. La care, mă întorc către bărbatu-meu, dând din aripi: Mergem, eu vreau înghețată de care vreau eu, nu de care vrea el! Omul meu, mult mai înțelept, zice: Dar ai plătit pentru ea, cum să pleci așa? Iar după toată scena asta, a intervenit fata care încasa banii și i-a tradus idiotului să-mi pună alte două bile curate și să tragem cortina peste show. Alți doi oameni au și plecat de acolo, i-am văzut cumpărând de la următoarea gheretă o înghețată curată, fără scene cu idioți.

 

O prietenă urmează să facă nuntă într-un loc. Îi zice idioatei de la restaurant că vrea și toate camerele să cazeze lume. Se roagă de ea vreo 2 luni să îi facă factura, să îi plătească avans. Idioata trage de timp, nu răspunde la mailuri, nici la telefon. Până sună singură înapoi doar ca s-o informeze pe prietena mea că nu mai are nici o cazare pentru ea. Doar restaurant și ciorbă de perișoare.

Am luat foc.

Oamenii ăștia sunt pe principiul timpul trece-leafa merge. Sunt niște comunicatori execrabili, uneori am impresia că le-ar fi realmente mai ușor în viață dacă ar vorbi strict monosilabic. Oricum șanse prea mari să își depășească condiția nu prea au.

Tonul face muzica: același mesaj ar fi putut fi transmis cu totul altfel și nu ne-am fi enervat nici unii.

”Vă printez imediat cum termin, deja a început mașina să listeze 1000 de pagini și a ajuns abia pe la 180. S-ar putea să dureze jumătate de oră, dacă vreți să așteptați.”

”Îmi pare foarte rău că s-a întâmplat asta cu anvelopele dumneavoastră, noi avem această politică de 2 sezoane, o să le atrag atenția băieților să fie mai atenți data viitoare, așa ceva nu se mai poate întâmpla! Spuneți-mi cum vă pot ajuta, poate cu alte anvelope?”

”Desigur, îmi cer scuze, imediat pun o altă înghețată.” – Și la Starbucks îți reface băutura gratis și dacă le zici că spuma la cafea e doar de un deget și tu vrei de două.

”Nu mai am camere pentru cazare, fiindcă am o nuntă în sâmbăta aia, dar vă pot recomanda alt hotel” – ar fi putut zice cretina cu nunta celuilalt client, nu prietenei mele. Asta nu a fost eroare de comunicare, ci un epic fail de business all in all.

Faza e că toți deștepții ăștia încă își au afacerile, nici unul nu a dat faliment și nici doi bani pe clienții lor. Fiindcă în Sibiu, mulți încă au impresia că ei fac o favoare clientului că îl servesc, deși ăla plătește ca fraierul pentru niște anvelope care ajung la gunoi.

 

p.s. Avocatul mi-a explicat că e o practică frecventă a acestei firme să vândă anvelope second-hand la altcineva, iar patronul nu m-a mai sunat.

Articolul anterior

Ce răspunde un copil isteț unui părinte ca să nu îl pedepsească

Articolul următor

Cum poți (auto)diversifica bebelușul cu respect și fără riscul să se înece (p)

67 Comentarii

  1. Diana v

    Tipic românesc !! Bleacs !! Nimănui nu-i pasa, fac totul din scârbă. Iaca de asta nu o sa ajungem si noi ca alții pt ca nu se satura de furat !! In curând vin acasa si cu siguranța o sa am parte de “peripeții” de genul povestit de tine.
    Am vorbit exact ca o mamaita :))))

    • hai, drum bun, maică! Te așteptăm acasă :))

      • Ghita Pristanda

        Apropo, maică: de ce ai venit aici? Fiindcă era mai bine de unde ai venit?
        Nu trebuie să înțelegi că sunt de acord cu greșelile celorlalți, ba mai mult, eu m-aș fi dus la Protecția Consumatorului în unele cazuri. Dar tu vezi greșelile de aici pentru că ești mai tot timpul aici. Ia du-te acasă, și o să le vezi și pe alea de acolo. Pentru că asta e țara în care trăim, pentru că ne conduc unii pe care îi votează ”alții”, nu spun de unde…
        În rest, ai dreptate să fii supărată. Dar nu pe tot orașul ăsta, generalizând, ca și când de unde ai venit tu e mai bine. Pentru că orașul ăsta e mai civilizat decât multe alte orașe din România, și ar trebui apreciat nu doar atunci când ne oferă joburi plătite așa cum în orașul tău natal nu visează aproape nimeni. Unul din motivele pentru care încă ești aici, dealtfel…

        • nu prea înțeleg comentariul tău. Sibiu e orașul meu natal.

        • ...

          Singura chestie la subiect e cea cu Protectia Consumatorului. Restul sunt niste pseudo-scuze gasite situatiei din orasul nostru pe aceleasi principii pe care se fac si campaniile electorale: “ceilalti fura mai mult, ceilalti sunt mai murdari”

        • andrei

          Foarte bine punctat!!!

        • Bogdan

          Eternele răspunsuri. Cum comentezi ceva de marele Sighiu, cum apropouri de la sibienii verzi. Sibiul ăla civilizat a fost creat de sasi. În prezent e locuit de urmasii ciobanilor brânzari din mărginime. Nu că ar fi ceva rău în asta, dar atâtea aere de Franz Josefi mai rar ca la “nobilii” sibieni. Tocmai asta e tragic, că un oras ce colcaie de parveniți încrezuți e unu dintre cele mai civilizate din tara.

          • morbo

            Unii ne tragem si de pe hartibaciu sau de pe secase, nu doar din marginime 🙂 si unii cu stramosi veniti de vreo 200 de ani in sibiu

    • Nu este tipic romanesc!! Sau nu este doar romanesc!
      Dar ne place sa ne cacam pe ea de tara. Comparand cu Belgia si Franta, doar 2 tari in care am avut cat de cat nevoie de diverse servicii (altele decat turistice), consider ca Romania nu sta asa prost la capitolul client service.

      • tu știi că eu iubesc România. De client service prost în Franța am avut și eu parte, a fost un șoc de fiecare dată. Poate englezii sunt de vină, fiindcă ei sunt mereu amabili și cu zâmbetul pe buze. M-or fi învățat cu moț.

      • dar fata asta nu a generalizat defel. a înșiruit niște experiențe neplăcute, atâta tot. de ce ne sare așa de tare muștarul când vine vorba despre critici aduse româniei?

        totodată, faptul că și alte țări sunt de rahat în aceleați privințe ca noi nu se poate constitui într-o scuză valabilă.

  2. Miruna, ma faci sa-mi treaca dorul de Romania, desi stiu prea bine genul asta de atitudine, ca doar am trait vreo 30 de ani acolo. In State lucrurile astea s-ar fi lasat cu concedieri, cu vouchere, cu gratuitati si cu “saru’ mana, va rugam mult sa ne iertati! Putem sa va pupam picioarele?”. Au americanii un customer service incredibil. Orice nu-ti place se poate returna, de la ruj sau fond de ten (desigilate si probate, deci imposibil de pus inapoi pe raft), pana la inghetata care, altfel, n-are nimic in neregula, ci pur si simplu nu e pe placul tau. Clientul e Dumnezeu aici, probabil asa e si in Anglia? O sa mai dureze o vreme sa te reobisnuiesti…
    P.S. La multi ani! Adineauri am aflat ca a fost ziua ta, desi te am si pe Facebook. Sa-ti fie bine si frumos!

    • dada, și în Anglia fix așa! Dar să știi că în București nu am pățit.

    • Constantin

      Unde in Anglia??? Cred ca glumești, serviciile in Anglia (cumpărături piese auto ebay magazine orice vrei tu) sunt o glumă proastă. Nu primești ceea ce commanzi (ca și brand) niciodată (la piese auto in cazul meu 4 comenzi ratate). Plătești bunu(ca e vb de o mașină închiriată sau vreo piesă) dupa care constata ca nu au pe stoc. Livrarile de colete in afară de Amazon care sunt in general punctuali(și acolo cu rateuri uneori) sosesc cu cel puțin 3 zile întârziere și etc etc nu am timp sa scriu cate probleme pot fii.
      Piesa auto defectă care a fost returnata mi a fost vândută ca noua……. Ce servicii sunt aici nu îți vone sa crezi(nu in sensul bun)

      • Hm, noi în Anglia nu am pățit probleme sau nu îmi amintesc acum. Singura chestie care mă enerva la ei însă era că erau foarte înceți și că pentru orice programare la tuns aveai nevoie de 2 săptămâni avans…

    • Gabi

      Da…asa este si in Canada. …clientul nostru stapinul nostru….mai sunt si acolo mici angajati/vanzatori cam plictisiti dar daca te iei de ei urgent schimba atitudinea devin amabili/politicosi caci daca faci reclamatie ke e frica ca.si pierd jobul. …Din pacate in Romanika se pare ca vechile metehne se schimba greu. ….In rest Sibiul meu natal nu poate fi catalogat prin prima unor vanzatori/angajati iresponsabili drept in oras cu “customer service ” de proasta calitate. ..Mergeti prin alte regiuni ale Romaniei (sau la flegmaticii” din Bucuresti) si atunci va veti convinge ca se poate mult mai rau. ..

    • Adela

      Hm… rudele mele din State îmi spun că nu mai e chiar așa, că după criză mai ușor cu schimbat că nu-mi place… (vară-mea și-a schimbat mai demult mobila de 3 ori! După ce o vedea câteva zile în casă, se răzgândea!)

  3. Madalina

    M-am mutat in Sibiu dupa 7 ani de stat in Bucuresti. Am fost socata de ritmul in care se misca totul acolo. Eram in taxi si intarziasem la serviciu si taximetristul imi spune Da unde va grabiti domnisoara? Da nu-i bai!

  4. Deiu

    Imi plac sandwitch-urile de la subway. Pana acum nu am avut niciun bai cu ei… pana ieri…
    Erau 2 dudui la tejghea si una dintre ele era in “training”. Ma asez la coada. Cea noua ma saluta peste umar (la propriu – era cu spatele si s-a facut ca intoarce capul pt a ma saluta) salut inapoi. Mi se ia comanda si intre timp in spatele meu 3 persoane (aprox 25, 27, 13 ani). Duduia cu vechime ii ia comanda celui mai mare. Nu gata bine omu de zis ce vrea… Si faza urmeaza: duduia cu vechime ridica tonul la copilu de 13 ani spunand “hai, comanzi ceva sau ai venit sa stai in povesti??”. Mi-a picat fata. I-a vorbit ca ultimului om, rastit, flegmatic… Cea noua se uita la toata scena (pt ca evident ca nu am tacut)… bietu copil abia o reusit sa se adune…

  5. Da. Patesc des din astea. De vanzatoarele plictisite nu mai zic. Nu am nimic cu vanzatoarele, sa nu se inteleaga gresit. Si eu am fost si vanzatoare si femeie de servici si patroana si de toate. Deci stiu sa inteleg omul, dar omul nu idiotii.
    Ma bucur ca esti una dintre cei care iau atitudine.

  6. nu ai stat tu suficient in Bucuresti sa le patesti :D. Ia zi, cate inghetate la bila ai luat? si cate cauciuce ai lasat? 😀
    Nu sibienii au inventat lenea, o vazui si in Moldova … dar parca la Bucuresti lucrurile s-au miscat ceva mai bine decat in Moldova si cred ca asta doar pt ca …. e oleaca de concurenta 😀

  7. Larisa

    Aceste lucruri se intampla, pentru ca nu se mai gasesc oameni competenti, sau acesti oameni isi iau acest job doar in asteptarea unui job mai bun. Sotul meu a asteptat 5 luni ca sa angajeze un chelner, pentru ca, pur si simplu, nu voia nimeni sa munceasca. Si acea persoana terminase facultatea de matematica (!!!), si astepta sa intre ca profesor la liceul din oras.

    • Din păcate, știu că așa e situație. În Sibiu, un mare restaurant a fost aproape să fie închis din lipsă de personal.

  8. Alexandra

    Mi-ai distrus imaginea idilica despre sibiu 🙈.noi am fost acum 7 ani pt o saptamana,dar a fost totul ok si deja incoltise ideea de mutat acolo 🙃
    momentan suntem in cluj si sapt trecuta am avut o experiență neplăcută.
    am cumparat o pereche de sandale dintr-un magazin auchan si am vrut sa fac retur in alt magazin auchan (am întrebat la primul magazin daca se poate si raspunsul a fost pozitiv).mi s-a spus ca ei imi pot da doar un cupon de magazin pt ca banii nu au intrat in gestiunea lor.le-am spus sa-mi arata o procedura unde se specifica lucrul asta si au spus ca nu au asa ceva.numai spun ca am stat 30 min cu copilul in brate ca sa vb cu un superior si a avut o atitudine care lasa de dorit.m-a trimis la celălalt magazin sa fac retur daca vreau banii.am facut reclamatie,dar nu s-a deranjat nimeni sa-mi raspunda

    • Mi-am amintit! FIx asta am pățit în UK, am cumpărat ceva de la un magazin TK Maxx, am vrut să fac retur la altul, nu mi-au acceptat, ba au și vorbit urât. Am sunat la departamentul de plângeri, am povestit tot, mi s-a dat dreptate și un voucher cadou. Mi-a mai trecut din supărare…
      Cu altă ocazie, am făcut retur de ceva cumpărat din același Tk Maxx din Irlanda într-un Tk Maxx din Sheffield.

      • Alexandra

        Si eu am facut reclamatie.nici pana in ziua de azi nu mi-a raspuns nimeni.inca sunt suparata :))

  9. Alina

    E pe principiul “ma platesti cum vrei tu – muncesc cum vreau eu, ma platesti cum vreau eu – muncesc cum vrei tu”. Eu am o curiozitate? Pana la urma le-ai lasat anvelopele cadou?

  10. Anca

    Hai la Medias pentu anvelope. Gasesti la Gammis preturi mai bune ca la Sibiu. Faci economie chiar daca platesti combustbil pana aici. In rest… o lume “perfecta” e plictisitoare 🙂

  11. Dar tu nu ai nici un frate avocat 🙂

    • hahah, dar ei nu aveau de unde să știe 🙂 cumnatul meu e avocat. Deci e ca și când. Și e al naibii de bun.

  12. Salutare. Eu sunt din Sibiu. Titlul m-a pleostit un pic, recunosc. As fi adaugat ” din experienta mea”. Si eu am avut astfel de aventuri. Si nu doar in Sibiu. Din pacate asta este un capitol la care mulții businesss owneri de la noi din tara au de lucrat.
    Pe loc, ma identific cu reactiile tale. Dar mai departe….scrie in carte. Singura data cand m-am dus pana in pânzele albe a fost in cazul unui director de bancă.
    Cred ca ar trebui sa fim la fel de vocali ca Miruna.

    • morbo

      N-o fost la constanta, cred

    • Ana Por, am scris că e din câte am văzut eu. Problema e că în București m-aș fi așteptat poate la tratamentul ăsta, deși nu e normal. De la Sibiu am alte pretenții.

      • morbo

        Deci, ori ai fost in extrem de multe locuri din romania si atunci “cel mai prost” e grav de tot, ori ai fost in foarte putine si atunci esti foarte norocoasa daca in sibiu e “cel mai prost”. Frumoasa reclama, oricum. Singurul lucru bun e ca unii sa ia aminte si sa-si imbunatateasca serviciile.

        • Am greșit că am asociat cu Sibiul. Lumea s-a enervat că am distrus mitul minunatului oraș (care rămâne minunat din foarte multe alte motive, serviciile nu se numără printre ele), am impresia că mulți nici nu au citit mai departe de titlu.

          • morbo

            Pai celelalte chestii sunt atat de raspandite in tara asta…normal ca avem pretentia ca la sibiu sa fie cel mai bine, dar pune-te in situatia unuia care a “beneficiat” de servicii foarte proaste prin alte parti, care cand vede titlul zice “aoleu, la sibiu e chiar mai rau?!”

  13. Osuta

    Peste tot sunt specimene d’astea . Sa vezi ce jale este in Suedia (adica mai la SUD).

  14. Damian

    O servire si o mancare de toata jena o gasiti si la Il Calcio langa Ateneu. Cand iti iau comanda, sau cand te servesc, o fac de zici ca i-ai jignit sau ceva. Adica se vede pe fata lor si pe grimasele care le fac ca nu le convine ca te servesc. Am avut “placerea” sa mananc 2 tipuri de pizza. La sfarsit, inca asteptam sa aiba un gust, ceva acolo. Ca sa nu mai zic ca la ei Quatro Stagioni e o “pizza” normala peste care imprastie peste tot cu ciuperci. Adica eu, din cate stiu, QS are 4 feluri de “dotari” diferite. La fel ca si Quatro Formaggi, 4 tipuri de branza separate. Ca sa nu mai zic pastele cum sunt servite. Cu siguranta cei de la cantina sociala aranjeaza pastele mai bine decat cei de la Il Calcio. Pretul “justifica” doar prezenta langa Ateneu si-atat.

  15. Jual

    Miruna, chiar tu ai scris postul asta? Fara ironie si fara suparare… ai folosit cam de multe ori apelativul “idiot”/”idioata”…Te-a corupt atmosfera Bucurestiului sau a României in general?

    • Da, chiar eu am scris articolul ăsta. Lasă-i tu pe unii să-ți arunce anvelopele la gunoi și vezi apoi de câte ori îți vine să scrii despre idioți.

  16. Mihai

    Nu ai fost prin Primarie sa vezi ce fain e. A stat sotia jumate de ora cu copilul in brate in fata biroului uneia care-si manca marul. Nu in pauza de masa. Dupa ce a terminat cucoana marul, a cerut sotia mea niste informatii pe care le-a primit verbal ceva de genul: aveti nevoie de urmatoarele acte si i-a spus vreo 10. Intreband-o pe cucoana daca nu le are scrise pe un fluturas, aceasta i-a raspuns: ba da dar nu va pot da fluturasul ca-mi trebuie pentru alte persoane. Si a scris toate actele necesare cu copila in beate care s-a plictisit si a inceput sa planga. Sibiul lucrului bine facut.

  17. SKE

    Foarte tare faza cu cauciucurile……. 2 ani de zile nu te-a interesat ce se intampla cu ele. Nici nu ai platit ca oamenii sa le pastreze, si mai si faci scandal. Sa ne traiasca mentalitatea de client, da de client responsabil nu ca tine draga ,,domniță” care mai esti si blonda cred.

    Am vazut ca ai scris acolo ceva recomandari ca si formule de adresare din partea celor care au interactionat cu tine? da tu cum te-ai adresat lor? Ți-ai pus vreo data întrebarea asta? Vrei client-service de buna calitate, fi un client de calitate si o sa vezi ca oamenii o sa iti raspunda cu aceiasi calitate.

    • SKE, nu 2 ani de zile, 2 sezoane, adică fix o iarnă și o vară.
      Totuși nu cred că ai citit textul în întregime sau nu ai fost atent, nu îmi permit să spun că nu l-ai înțeles.
      1. Nu aveam nici un contract semnat.
      2. De asta aveau persoană de contact și număr de telefon- ca să mă anunțe. Și banca îți dă telefon când nu plătești rata, deși ți-ar putea lua toată casa pe sus.
      3. Atunci când faci business, vorbești frumos cu clientul indiferent dacă acesta are sau nu dreptate.

      Dar vezi, până să ajungem noi să pricepem lucrurile astea și să știm scrie corect o părere urâcioasă, mai e cale lungă de mers.

    • Florin

      Du-te ma nene tare! Dar tare sa te duci! Are dreptate 100% fata. Sunt Sibian, dar asa stau lucrurile din pacate. Dupa ce ca e scump Sibiul de pici, mai e si scump degeaba! Si e scump nejustificat. Cred ca se plateste taxa de prostie in Sibiu sau ceva de genul. Am locuit in Cluj 3 ani, in Constanta 5 si in Bucuresti 4 ani, si am calatorit in cam toata Europa. Ca servire in Sibiu lucrurile exact asa stau. Toti traiesc cu impresia ca ei iti fac tie un serviciu si tu ar trebuii sa ii pupi in cur pentru asta. Are ceva de a face si cu concurenta. In Bucuresti se intampla cel mai putin lucrurile astea dar nu sunt excluse total. Dar per ansamblu da Sibiul sta cel mai prost din toate orasele sus mentionate. E o mentalitate tampita la noi la romani in general. Daca te comporti de la bun inceput frumos si mai esti si atent cu omul e tot degeaba tot de kkt se poarta cu tine. Daca in schimb te infigi in el putin si ii si fu*ti vreo 2-3 sfinti sau dumnezei sa vezi cum se rezolva lucrurile. Ceea ce personal gasesc stupid de tot. Adica de vorba buna si chiar si recompensat nu stii sa faci dar cand te ia la ture cineva poti nu?
      Despre Europa ce sa spun, depinde de loc cred si de cum ai noroc, pentru ca am fost tratat bine si rau in aceasi tara si in aceleasi orase. Dar daca vb de anglia trebuie sa mentionam ca de departe in privinta sistemului hotelier sunt muuult sub noi, ca sictir in a te servii nu ii intrece nimeni pe francezi si in anumite zone pe italieni si asa mai departe. Dar ca sa revenim la “oile” noastre, in ciuda reclamei facute Sibiului, stam foarte prost la multe capitole. La service-uri auto nu are rost sa vorbim ca sunt 2-3 bune in tot orasul si acolo iti trebuie programari cu saptamani inainte de parca masina ti se strica programat, servirea in localuri lasa mult de dorit, nu mai spunem de faptul ca nu se prea gaseste nimic in mirificul Sibiu. Vrei haine te duci la Cluj sau la Brasov sau la Bucuresti, piese auto, componente pc etc etc etc numai pe comenzi a doua sau a treia zi de la Bucuresti sau de afara.

  18. Cristi

    Din ce am citit, am tras concluzia ca ai multe “fite si impresii”. E prima oara cand aud de “hotel de cauciucuri”. Toata lumea isi face loc pentru ele, nu si tu. Le duci intr-un loc sa le depoziteze, nu platesti 1 an de zile ( banuiesc ca asa se calculeaza 2 sezoane) , nici nu te-ai interesat despre conditii, ca mai apoi sa faci gura mare. De eram in locul angajatului lafel faceam. Sunt satul de sclifosite deastea. Angajat, angajat, dar pana la o limita. Nu suntem platiti ( lucrez la customer service) sa va ascultam voua flegmele. Ai gresit ai platit.

    Faza cu inghetata: i-ai zis baiatului “a ramas pe clesti aroma de capsuni, si nu vreau. Poti te rog sa-mi faci alta?”. Nu cred. Te-ai adresat ca la Jina probabil.

    Mi-e scarba sa citesc chestii de genu, in care autorul se crede victima. Toti suntem patiti. Toti am trecut prin situatii si situatii.

    • Cristi, tu nu ai ce căuta în customer service. Dacă aș fi în locul tău, nu aș lăsa asemenea comentarii la asemenea postări. Nu de alta, dar poate îți vede angajatorul părerile despre sclifosiții de clienți și de mâine îți cauți alt job. Eu așa aș face în locul lui.

      • morbo

        Nu neaparat, uite, in franta, de exemplu, la prima urma de aroganta (perceputa, chiar daca nu e reala) a clientului, angajatul se supara destul de tare. Nu zic de firme mari, desi si acolo…
        Nici nu zic ca trebuie sa fie asa la noi, ci doar un pic de compromis in comportament. Am vazut destui enervati din nimicuri prin baruri si restaurante si, in general, au tendinta de a fi oameni casatoriti care nu mai ies atat de des. Pe bune, am vazut niste reactii de sef de sclavi de mi-a stat mintea in loc. Nu ca n-ar fi existat problema, dar asa o reactie disproportionata, din cine stie ce manie a persecutiei…

        • morbo

          ps. Nu fac aluzie la tine, e vorba de nebunii pe care i-am vazut live 🙂

          • Da, înțeleg. Francezii nu cred că sunt un exemplu, eu am avut doar experiențe proaste cu ei, sunt ceva aparte. Să vezi însă ce înjurături mi-am luat după textul ăsta de la diverși agramați, care nici nu au citit textul până la capăt sau nu au înțeles ce au citit. Deja nu mă mai obosesc să editez comentariile, dacă sunt cu limbaj vulgar, merg în spam automat.

          • morbo

            Macar lumea e mandra ca e din sibiu, nu ca oile din alte zone 🙂

  19. Ligia

    Ati trait poate prea putin in alta tara !Nu blamati atit orasul ca nici in alte tari nu e totul perfect.v as scrie o revista sa nu zic o carte cu cite am patit in 18 ani in spania.cum te trezesti dat in judecata pt o fact .de internet de 68 de euro.culmea ca nu mi a ajuns niciodata modemul acasa nu am avut internet si a trebuit sa dau tlf de nu stiu cite ori la aten.al cliente in4 luni si ultima data am pierdut 3 ore sa vb cu nu stiu citi agenti pina mi a confirmat ca nu sm primit aparatul si ca nu am de platit.inclusiv avocata de la vodafon m a tratat…si pina la urma nu si a cerut nimeni scuze…doar mi au anulat plata…asa ca fara comentarii..si cite v as povestii in 18 ani de spania…doar atit ca se vb frumos si nu se cearta nimeni

  20. Radu

    In timp ce cautam pe google hotel de anvelope sibiu, am gasit acest articol. Ai prezentat realitatea trista din Sibiu. In 2020, se procedeaza fix la fel, servicii de nota 2/10 la preturi de lux. Comunicarea inca este la pamant, toti “antreprenorii” locali sunt foarte aroganti si in toate domeniile totul se face in gluma. Foarte multe afaceri au o reclama foarte buna, reviewuri false.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 271 queries in 0.523 s