La unele filme am obligaţia morală să mă uit, că aşa-i într-o relaţie de lungă durată, mai faci şi compromisuri. Eu mă uit la Django, el mă ţine în braţe când mi-e frică. Ceea ce tot e un câştig per total, că altfel nicicum nu rezistăm două ceasuri îmbrăţişaţi. În fine.
Django a început ca obligaţie, s-a terminat ca greşeală. Fiindcă n-am înţeles de ce am stat aproape 3 (trei!!!) ore să mă uit la nişte tipi cum se împuşcă fără să rateze şi la nişte sânge împrăştiat ca ketchup-ul de proastă calitate.
Ce mi-a plăcut: muzica şi posterele cu munţi. Pe alocuri, caii şi rochiile femeilor. Indiferent de culoare.
Ce nu mi-a plăcut: restul. Atât de multă violenţă, încât devine ridicol, vorba Monicăi.
Ce nu mi-a plăcut cel mai mult: Victoria morală şi aplauzele domniţei salvate, după episodul răzbunării. Astea-s aşa nişte filme care scot la suprafaţă natura primitivă a omului şi aici mă refer la ăla care se uită. Categorie în care, cu uimire şi ruşine, mă încadrez. C-am rezistat. Finalul e total greşit din orice punct de bun simţ de vedere. După ce-a omorât o grămadă cu vârf de indivizi să şi-o salveze pe cosânzeana, nu putea dormi noaptea el, micuţul, fără să-i ştie şi pe ceilalţi maziliţi. Salvarea iubitei cu preţul violenţei şi a ketchupului sărit e deja la limita acceptabilităţii. Hrănirea naturii noastre primitive şi a plăcerii ketchup-ului cu găleata e fundamental greşită şi periculoasă pentru societatea de astăzi şi de mâine.
Violenţa nu face bine, nici măcar când numai ne gândim la ea. Că aşa începe totul.
alex
penibil. n’ai inteles nimic. daca vrei iti explic.
copila blondă
Te rog.
Ernest
In trei ore, vreo 50-70 de file.
buzaneagra
Am vazut filmul ieri si sunt de acord, in esenta cel putin, cu tine copila blonda. Prea multa violenta gratuita si prezentata socant. Asta este calitatea centrala a filmului si nu e suficient.
Partea interesanta pentru mine a fost felul in care Dicaprio a portretizat personajul negativ.
Recunosc ca poate nu sunt eu cea mai documentata creatura in domeniul cinematografic.
alex
privind un film al lui tarantino, prima regula e sa fii deasupra firului epic. ia orice film al sau si incearca, in 2 fraze, sa povestesti actiunea cuiva. are sens? tarantino are marele dar de a folosi motive, simboluri, nu fapte concrete. e ca diferenta intre riga crypto si dan capitan de plai. tu te’ai luat de:
1.firul epic. aici ar fi mai bine sa ignori, concentrandu’te de ex. pe calitatea discursiva (tot personajul lui ch.waltz, discutia din salon cand apare dicaprio in film) sau pe referintele ironice la adresa unor momente cu adevarat jenante din istorie, precum KKK.
2.ketchup. in cateva randuri scrise mentionezi asta de 3 ori. treci dincolo de asta si gandeste’te, django e final destination? e musca (1986)? sau baia de sange nu e catusi de putin naturalist-escatologica ci pastrata la un nivel la granita cu hilarul (disparitia Larei, haha).
in final, oare nu cumva filmul asta tocmai de asta rade, intr’un fel propriu regizorului, dar de aceeasi inspiratie ca si the expendables? chiar ai remarcat ca “faptele de vitejie” sunt trase de par, nu cumva din dorinta de a’l ironiza pe unul ca bruce willis care nu mai moare?:))
cat despre violenta, de la pasiunea aristocratilor de atunci, odata cu popularizarea actuala, nu ne punem intrebari la infinit despre sensul si imensa pasiune starnita de tot felul de lupte libere gen K1?
django e un film deosebit de util, strict teoretic (dar ar fi frumos sa’l revada oricine cu ochiul critic, sa analizezi doar miscarile camerei, cadrele, lumina, jocul umbrelor, mimica, toate detaliile), deoarece ne pune fata in fata cu zeci de prejudecati, ne lasa prada primitivismului sus-mentionat de tine si nu ne permite sa ascundem violenta, sau orice alt flagel, sub pres.
marile pierderi de vreme sunt pseudo-magiile inutile gen big fish, finding neverland etc. tarantino sau lars von trier sunt in jurul nostru si in noi, de ce sa ne ascundem si sa ii ascundem?
mo
violenta la tarantino e buna –
1) e o experienta cathartica
2) este o figura de stil – rosu pe alb intr-un film despre rasism
3) este citat din alte filme arthouse
4) este ne-idealizata, exagerata si prin asta transporta spectatorii in alta sfera
5) tarantino opereaza intr-un univers alternativ – unul fundamental diferit de realitate. unde legea talionului domneste peste societate – si asta e un act cathartic (1) (vezi inglorious basterds sau kill bill)
6) in momentul in care accepti ca cinematograful este o arta, trebuie sa citesti altfel chestiile astea. in fond, nu ar fi o mare pierdere daca nu ai vedea un tablou de francisco goya, sau nu ai citi un henry miller pentru ca sunt brutale, obscene sau chiar… urate? este o estetica si in asta… poate.
Inlocuieste in citatatul asta de Kafka “cartea” cu filmul. arta nu trebuie sa fie frumoasa ca sa fie buna – trebuie sa te miste, indiferent cum. Poate ca exagerez numindu-l pe nebunul asta artist, dar in esenta..
“Ich glaube, man sollte überhaupt nur noch solche Bücher lesen, die einen beißen und stechen. Wenn das Buch, das wir lesen, uns nicht mit einem Faustschlag auf den Schädel weckt, wozu lesen wir dann das Buch? […] Ein Buch muß die Axt sein für das gefrorene Meer in uns.”
http://www.huffingtonpost.com/adam-hamdy/violence-in-film_b_2459545.html
asta, si ce-a zis alex mai sus. sper sa nu ma intorc in cateva ore si sa ma fi contrazis… sa vedem 🙂
raftul cu FILME
Aţi înebunit toţi cu KKK. Ca idee, şi nu e prima dată când spun asta, organizaţiile KKK au început să apară după Războiul Civil American, iar acţiunea filmului se petrece înaintea evenimentuluiasta.
Momentul ala a tras mult filmul în jos pentru că cei care nu au prins aşa zisa ironie au perceput-o ca pe o glumă ieftină.
copila blondă
Probabil că aveţi voi dreptate, eu niciodată nu m-am dat un specialist în cinematografie. Nici măcar nu mă pasionează. Dar ştiu atâta lucru cât să pot spune filmul ăsta mi-a plăcut şi ăsta nu. Iar Django ăsta m-a ţinut acolo, dar mi-a făcut rău în felul ăla în care filmele de groază îmi fac. Simt că nu am avut nevoie de el. Iar simbolul răzbunării văzută ca act justiţiar e fundamental greşit. Iar ce spuneţi voi e că e ok să ridicăm în slăvi crimele, atâta vreme cât o facem impresionant.
Nu, nu e întotdeauna vorba despre CUM, atunci când CE-ul reprezintă un pericol social.
Iar figurile de stil de roşu pe alb mă fac să şi râd, când sunt în acelaşi film în care caii stau şi admiră explozii de la distanţă. LOL. Dacă aţi văzut vreodată un câine cum reacţionează când tună, ştiţi exact la ce mă refer.
Mie mi-au plăcut Schultz, Fritz şi DiCaprio, unele scene sunt într-adevăr demne de nişte comentarii ca la română, dar sângele murdăreşte totul. E prea mult.
morbo
e violenta de desene animate. exact ca in filmele alea din anii’60-’70 din care s-a inspirat. fata de alte filme asta nu-i DELOC violent.
morbo
de exemplu zero dark thirty probabil e mai violent(chiar daca mor mai putini in el) si lumea s-ar putea sa inteleaga (gresit) lucruri mai urate din el. aici e…ketchup, vorba ta.
raftul cu FILME
Uitaţi-vă la “Un prophete” de Audiard să vedeţi acolo violenţă. Nu poţi să afirmi că o scenă e violentă atunci când te bufneşte râsul.
n.
ma, e tarantino.
ma2, legat de violenta in general.. zic ca factorii predispozanti sunt mai importanti: exemple si experiente personale etc. cele mai multe dintre cartile extraordinare din lumea asta sunt de o cruzime namaipomenita.
zi faina!
un muc
se pare ca e la moda sa iti placa tarantino. o sa repet ce am mai zis si pe alte bloguri: django e bunicel dar era loc de mult mai bine.
cei mai simpatici sint cei cu logica “nu iti place tarantino deci esti fan twilight”.
nu orice “aer” pe care il expira qt este opera de arta.
Nicu Bostan
Multumesc ca m-ai scutit de un chin groaznic de 3 ore :))
Jules
Bless you. Eşti a treia persoană căreia nu i-a sărit inima în piept de încântare privind filmul. Eu am mai dat şi 10 lei pentru asta; măcar popcorn am avut de-acasă!
stefan
sincer fratilor este cel mai bun film al anului toti sunteti buni de critici dar nu sunteti in stare sa regizati un desene animat…acest film e o capodopera pura actiune drama tot ce vrei care nu mergeti sal vedeti sunteti chiar batuti in cap sau prea snobi si va asteptati ca tot sa fie perfect in lumea voastra perfecta cu ideile voastre perfecte filmul e bun asa cum e…viata voastra e de cacat in conjurul filmului
copila blondă
Ştefan, ţi-am editat comentariul. Data viitoare să-njuri la tine-acasă, pe musafirii mei, te rog, să îi respecţi.