Reclama viitorului (I)

În publicitate se învârt o grămadă de bani. Oriunde ar fi ea, pentru publicitate se plătesc bani grei, să zicem. Adică, atenţia noastră e preţioasă. Atât de preţioasă, că unii plătesc 2500 euro pe 30 secunde spot în prime-time (asta îmi zice un PR al Antenei 1). Ca să apari la Răzvan şi Dani dis-de-dimi, când nici bună-mea nu s-a trezit încă, iar costă două mii juma’. De banii ăstia, au ei dreptul să facă puţin mişto de tine, dar măcar te văd vecinii la TV.

Dar nu despre asta voiam să vorbesc. Ci despre faptul că reclama în ziua de astăzi – aia de la TV ori din reviste ori de pe stradă- funcţionează poate pentru minunata mea bunică, aventurată în căutarea zahărului ideal. Că nici să faci asemenea Apfelstrudel nu-i uşor! În rest, noi ăstia mai dezmeticiţi, care mai apucăm la un google şi youtoube ieşim încet-încet din orice target. Fiindcă, pentru noi reclama funcţionează cel mult la nivel informativ, nicidecum persuasiv.

Când v-a convins ultima dată un clip să cumpăraţi produsul? A, că ştiu că există şi cutare cremă mai minune decât aia pe care o am acasă e una, că mă duc şi mi-o chiar cumpăr e alta. Psihologia tânărului consumator se schimbă. Omul începe să caute informaţie, fond şi mai puţină formă. A, că râdem de clipurile proaste sau le lăudăm pe cele isteţ concepute e una, că ne ducem şi ne chiar cumpărăm produsul e alta.

Momentan, cred că cel mai mare succes ca putere de convingere o au ofertele prezentate. Da, astea mai pot convinge. Chiar dacă am ajuns să înţelegem şi faptul că degeaba plătesc 2000 de minute în reţeaua mobilă, dacă eu vorbesc numai pe fix. Însă am înţeles să mă uit după varianta care mi se potriveşte. Fiindcă şi dacă nu e cel mai bun “deal” al lunii, pentru mine poate fi cel mai ieftin.

În fine, reclama viitorului e recomandarea. Iar cerecomand.ro – un concept excepţional. Nu m-au plătit să scriu asta, ci o cred până în măduva oaselor. Nu are legătură cu neîncrederea, ci vu bombardamentul mediactic căruia suntem supuşi. Singura noastră salvare este şi va fi RECOMANDAREA.

Iar despre influenţa recomandărilor mele personale în exemple concrete, revin.

sursa

Articolul anterior

Clubul ardelenilor în Bucureşti

Articolul următor

Vineri seara: între fete şi camere de filmat

12 Comentarii

  1. domino

    e o idee ok, dar prefer sa caut pe forumuri “parerea poporului” despre un produs sau altul…e o forma mai bruta decat cerecomand.ro, mai necosmetizata, dar mai sincera.

    despre advertisingul clasic: intr-adevar puterea lui de a te convinge sa cumperi un anumit produs scade, dar reuseste sa sa isi plaseze produsul in oferta pe care tu ai considera-o acceptabila. de ex: o reclama la detergent tide nu te va convinge sa il cumperi, dar pe de alta parte ai cumpara un detergent de care nu ai auzit la televizor?…aceeasi intrebare despre o electrocasnica philips si una chinezeasca.

  2. Sebastiano

    Eh, old news, dear 🙂

    Se trambiteaza moartea advertisingului de cel putin doua decenii, eu m-am plictisit.

    Si bugetele cresc de la an la an.

    Public-itatea o sa existe, it just changes shape.

    Mai ales ca in afara de retelele sociale si cateva mici exceptii, internetul migreaza, involueaza spre continut pasiv, nu vi se pare?

  3. Multumim pentru gandurile bune si in urmatoarea vom face niste modificari la site care sper sa te bucure :).

  4. Sebastiano

    A, cat despre tirania transparentei si review advertising-ul de care vorbeai, read this: http://trendwatching.com/trends/transparencytriumph/

  5. Dulce copilă MIRUNA, tare îmi eşti dragă, pentru că eşti o persoană senină şi cred – vei rămâne aşa indeferent de cum o să-ţi vină să-i vopseşti părul:) şi ce pată de curcubeu va colora experienţele tale de viaţă 😛

    Da iaca despre cumpărături şi (îmboldiţi) de ce le facem: mă o opresc la viitorul publicităţii pe net, care a început cu bine. Pentru că noi 2 nu ne cunoaştem, dar tu mai convins că anumite …critale care se vând bine sunt doar nişte sticluţe scumpe. Dar cândva am dat un pumn de cenţi la New York pe cerceii mei de mireasă cu 😉 cristale Swarovski..

    Iar tu vei citi (poate) despre produsele pe care le vorbesc de bine (de ex.: http://senin.ladyclub.md/2009/09/01/calitatea-inspiratia-si-zambetul-%e2%80%a6kandia/ ) şi (poate) vei dori să le cumperi …aştept să scrii despre reclama pe bloguri, ştiu că va fi savuros :)) AŞTEPT, Antonita.

  6. Claudiu C

    Salutare din nou,
    Pot sa confirm ceea ce spui tu Miruna, cu urmatoarele adjustari. Uite, eu lucrez in HR, pt o firma nemteasca. In anul 2008 am angajat cam 1800 persoane. Bineanteles ca nu a plouat cu CV-uri, si ne-am facut si noi un buget, o strategie: mash-uri imense pe cladiri, afise pe toate busurile din judet, radio-tv, afise in statii de autobus, tralala tralala. Am apelat si la o metoda altfel: i-am rugat pe angajatii nostri sa ne recomande ei: vecini de-ai lor, prieteni, cunoscuti, adica potentiali angajati. Pentru fiecare recomandare care se finaliza cu 1 angajare de minim 6 luni, cel care recomanda primea un bonnus (cash, ma’ntelegi). Feedback-ul e urmatorul: daca toate metodele conventionale de advertising ne-au adus aprox 55% din personal, metoda recomandarii a dat restul (45%) – foarte performanta de altfel. Insa in orice campania targhet-ul e sa ai cat mai mult inspre 100% si atunci pentru restul de 55% tot la metodele conventionale apelam. Atentie insa, intrebarea mea este: oare metoda recomandariilor functiona daca nu incurajam (cash) gestul? Cat despre costrate-ul metodelor el a fost sensibil egal.

  7. Da, bai asa e.. Macar la OTV platesti 50 RON pentru 10 secunde :)) Hm.. reteta de cremsnit =p~

  8. de multe ori insa suntem bombardati din toate partile cu reclame, iar atunci cand ajungem ‘la raft’, in mod aproape inconstient punem in cos un anumit produs…

  9. Cristian

    Pai la teleshopping cum e? Nu tot cu recomandari? Apare nu stiu ce babuta sau mai stiu eu cine si incepe sa laude produsul cat mai mult. Singura diferenta pe care o vad eu momentan intre aia si cei de pe CeRecomand e ca primii par cam falsi de zici ca joaca un rol, iar cei din urma par un pic mai credibili.
    In orice caz conteaza mult si cine face recomandarea si cat de bine e facuta. Una prea sumara nu-mi va inspira incredere. Aaaa si inca ceva. Citisem mai demult ca daca in studiile de marketing nu s-ar putea pune decat o singura intrebare, atunci acea intrebare ar trebui sa fie “Ati recomanda acest produs altei persoane?”.

  10. Recomandarea exista inca din cele mai vechi timpuri. Inainte oamenii nu stiau de reclame, tv si ziare…dar vorbeau despre produse, cat de misto se spala hainele la rau etc. Proiectul mentionat e ok, dar nu am incredere in parera unei singure persoane.

    in general caut si accept de la 3 recomandari in sus.

    Apropo, te-ai bagat si tu in proiect?:)

  11. Pana acum cativa ani imi cumparam toate porcariile pe care le vedeam la tv.

    Dupa ce m-am convins ca e “vrajeala” curata am decis sa ma bazez pe recomandari si la reclame sa ma uit just for fun

    🙂

  12. viitorul publicitatii nu`i recomandarea. recomandarea e moartea publicitatii. atunci cand publicitatea nu mai are efect intervine recomandarea. publicitatea propriu-zisa vinde produsul. recomandarea il resusciteaza. plus ca publicitatea tine de ad, iar recomandarea mai mult de mk. parerea mea.

Leave a Reply

© 2007-2022 Și Blondele Gândesc | Powered by WordPress

Temă optimizată de Valeriu | 139 queries in 0.477 s